"du kan inte älska någon annan om du inte kan älska dig själv"

2007-10-15

'Att välja glädje'

Kors i taket, jag Josefine har valt att börja läsa en bok.. en jävligt intressant bok. Jag är trött på hjärnspöken och trött på att älta alla problem. Jag tar saken i egna händer. (eller hjälpa händer, eller Lissan berättade och lånade mig boken.)

..idag är första dagen i mitt nya liv!

Jag hade tänkt att läsa igenom hela boken och se om jag kan få mig et bättre liv genom att ändra på mig själv eller inte ändra på mig men mina tankar och syn på andra människor kanske gör mig till en ÄNNU bättre människa.

Om rädsla:
Ju mer jag kan se smärta i den andre och hans rop på hjälp, desto mer kan jag klara mig ifrån att såras av det förakt och den arrogans som han, i sin rädsla tar till för att skydda sig. Ju mer jag kan se allt detta desto mer kan jag bli fri och sårbar.
Jag kan lära mig se att:
All rädsla är en bön om hjälp.

Skuldkänslor och anklagelser går ofta hand i hand

Ett helig ögonblick uppstår när två människor möts helt utan rädsla.

jag har ansvar för alla mina tankar om mig själv.
jag skapar mig själv genom de tankar jag har om mig själv.
jag skapar mig själv dag för dag.

av: Kay Pollak


så nu ska jag ta mig tid att läsa igenom denna bok, kan bli spännande hur jag reagerar, yeey.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Way to go Josie :-)

2007-10-15 @ 21:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0