Det här med operationer..

Som dom flesta i min närhet vet så hatar jag min näsa och har alltid gjort. Folk kan säga vad dom vill och tycka "men neeee nu är du bara töntig". Tyck vad ni vill, jag avskyr den. Jag är svensk. Men jag tycker fortfarande att jag har en såkallad "turknäsa" eller turknäsa, jag har en turk-knöl på näsan. Som jag ärvt av min farfar som han är HELSVENSK. Så, nej jag har inte fått den av min pappa Mustafa.
Annars så har jag inga som helst problem med mitt "icke-svenska" utseende då jag faktiskt är 75% svensk, 25% ungerskt ursprung. Jag är bara jättestolt och hade önskat att jag visste mer om Ungern än vad jag gör och att jag hade kunnat mer ungerska än att kunna säga "zsia" = hej!
Ja, ni förstår.

Så nu har jag börjat spara pengar och guess for what? Japp, jag ska fixa näsan så fort jag har råd. Säg vad ni vill.
jag ska göra det, redan bestämt mig. Det ska göras.

Det konstiga är att jag alltid förut har tyckt att det är jättetöntigt med folk som operar sig för att bli finare. Men det kan ju gå till viss gräns, skulle aldrig göra någonting jag vet att jag skulle ångra. Näsan kommer jag inte ångra för det här har jag velat göra sen jag var 14-15 år. När jag har fött mina 15 barn ska jag fixa tuttarna också. Men det är det ENDA. Någonsin. Titta bara på S, hur jävla snygg kropp har inte hon för att ha fött 4 barn?!!?! Ne, ursäkta. Så snygg ska jag också vara sen. Nu nämns du i två inlägg, stolt? hehehehehe. Och inte nog med det så har Lissan den ULTIMATA kroppen och hon har också ploppat ut ungar.. jag menar det svider ju inte LITE när två särringar som dom har schysstare kropp än mig. hahaha.. Men så är det.

Känns ju bra om man kan få en liten klapp på axeln och höra ungefär "är det, de du vill.. så gör det om du tror att det kommer göra dig gott" ungefär. Och jag behöver inte höra "du kommer lära dig att leva med din fina näsa till slut, när du är vuxen och nöjd med allt annat".


"kan man inte banta näsan?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det är väl inget fel på din näsa. Den är söt. Det finns också saker du måste komma ihåg - som att hur din näsa ser beror på hur mycket hull du har. Skulle du gå ner en massa i vikt skulle din näsa se annorlunda ut. Går du upp i vikt ser den också annorlunda ut. Och med det menar jag inte att du behöver vare sig gå upp eller ner i vikt. Du verkar precis lagom.
När fick du tid hos frissan?
Litegrann kan ju det här bero på att i dag tar man så mycket bilder av sig själv, hänger vid speglar, kommenterar varandras utseenden (jag också). Och människan har inneboende tendens att söka fel hos sig själv. För de flesta sitter det kvar under ehla deras liv - det är antagligen en del av nån slags nedärvd parningslek. man kråmar sig för att få en partner. Eller förstorar brösten. Eller tränar på gym (jag!). Eller dansar naken.

Nu är jag alldeles övertygad om att du förmodligen hör till de där som gör vad de säger att de ska göra. Eller rättare sagt - om Josefine gett sig f-n på nåt så blir det så. Och det är väl inte hela världen - men det kanske inte är näsan det är fel på. Det kanske inte är nåt fel alls. Det verkar inte vara så i vart fall, vad jag kan se. (från Låååångt borta).

Leta inte fel hos dig själv - du är jättefin!

2008-04-28 @ 21:31:09
Postat av: Anonym

ja, det var ju jag igen naturligtvis....

2008-04-28 @ 21:31:47
Postat av: Han

Och om det är det här du vill och du tror att det kommer att göra dig gott, så ska du naturligtvis göra det. ;-)

2008-04-28 @ 21:33:20
Postat av: Josefine

Fast om jag får tycka själv så tror jag att om jag skulle gå ner massvis i vikt så skulle min näsa se SJUKT stor ut till resten av mitt ansikte som då skulle försvinna iofs om jag nu gick ner så mycket i vikt. Det kan hända om man har lite potatisnäsa. Men jag har inte riktigt så stor näsa på det sättet, och "knölen" jag har uppe på näsan skulle troligtvist absolut INTE försvinna om jag gick ner i vikt. Min farfar är tunn som en sticka och har fortfarande en knöl där. :-) haha. Du försökte iallafall! ;)

Jag vill veta hur långt borta? Bor du i Afrika eller? heheh..

och tack igen! Det värmer, verkligen.

2008-04-28 @ 21:37:55
Postat av: Glory

Söta, goa, helt underbara lilla Jossan!
Tack så väldans mkt för alla fina komplimanger, verkligen! Du vet väl att såna saker från en tjej ger fasen så mkt mer än av en kille *L
Å mina tuttar é ju fixade efter alla barnen. Inte förstorade, men återhämtade...haha! Resten av förpackningen är inbäddad bulldeg i slimmade trosor å toppar *asg* Å det är nåt jag ska göra en vacker dag...fixa min zebrarandiga bullmage! Japp...så äre!
Så din näsa då...den knölen é inget jag lagt märke till, fast jag förstår hur du känner å vill du knacka bort den, så tycker jag absolut att du ska. Det är din näsa å dina pengar, så!!!
Kramelikram...å pussen såklart! :-)

2008-04-28 @ 22:01:30
Postat av: Stefan

Ge mig en hammare och några öl så fixar jag jobbet åt dig, lovar att du kommer vara jättehet efteråt. fjollnörd. :Ä

2008-04-28 @ 22:39:08
Postat av: Lissan

Mmm...jag säger som 'han-den-där'...du e ju hur bäst som helst ju. Precis som du e
(och NEJ, jag smörar inte..haha)

;-)

2008-04-29 @ 19:58:33
URL: http://lissans.blogg.se
Postat av: j

Haha, jag vet att du aldrig smörar! :-)
LOVE

2008-04-29 @ 20:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0