Frågan är

image71


Ja, vem gör det då? Inte jag iallafall.

Jag har trist, och när jag har trist då sitter jag och funderar och funderar och funderar. Just nu funderar jag på varför jag är singel och varför inte jag har en asrolig, ascharmig, ashet pojkvän att kunna ligga med när jag vill. Jag är ju ändå kanske världens bästa flickvän. Bara jag kan få bevisa det. Hey, jag har lite tricks. Jag menar, tänk på alla stackars satar som blir bedragna. Då undrar man också, hur roliga är dom på en skala? Eller har deras partner bara tröttnat på att vara med dom. Har dom blivit fula på en månad? Eller kanske för feta? Berätta. Jag vill gärna höra varför människor väljer att vara otrogna istället för att ta slut på eländet och leva som dom vill och kanske hitta den ULTIMATA flick/pojkvännen. Jag menar, vill man så kan man. Det handlar inte alltd om att vara kräsen. Ungefär som folk undrar varför jag inte ligger nu för tiden. Jag kan inte skylla på ork, för ork det har jag. Jag kan inte skylla på "men det finns ingen" för det finns det. Jag kan inte skylla på att jag är för ful, för så jävla ful är jag inte. Eller jag kanske har fått det om bakfoten? Nej, skulle inte tro det va. Men igen, varför är man otrogen då? Jag och en manlig vän satt och diskuterade det och han berättade att alla hans vänner är otrogna mot sina käraste. Tjejer som killar. Så frågade han mig "hur många av dina vänner är otrogna?" Eh, va? Har alla otrogna kompisar eller jag hänger inte med. Är det inne att vara otrogen? Är det inne att hugga den man "älskar" i ryggen. Han blev iallafall helt chockad när jag sa att jag bara vet EN som har varit det. Jag förstår inte. Snälla kan någon förklara? Är det brist på bekräftelse, eller som han sa "dom vill ut och knulla för att veta om dom har kvar "DET". Då kan jag tycka att man inte ens ska gå in i ett förhållande om man känner att man måste utforska lite mer kvinnor/män för att se om man räcker till. Eller är det att "hey baby jag räcker till för alla". Sen blir jag chockad och lite arg när folk har frågat mig "har du varit otrogen någongång?" och jag svarar nej. Det finns liksom inte på min världskarta att ens kunna sätta mig i den sitsen och med den ångesten i ryggsäcken för resten av sitt liv. Då skulle jag hellre be a man and swallot it och ta slut på "eländet" man kan tyckas ha. Om jag nu finner det intressantare att vara med andra personer. Sen kan jag undra? Vadå, ser jag ut som en person som skulle kunna vara otrogen, och varför gör jag nu det, om jag nu gör det. Jag bara undrar. Hey, folk får tro absolut vad dom vill om mig. Men tackar vänligast om man frågar först. Sen kan jag ju säga såhär folk som inte klarar av att sin tjej pratar med andra människor, skrattar med andra människor, har kul med andra människor då med samma och med det motsatta könet ska absolut inte ens försöka fråga chans på mig. Då är det kört. Mina (två) 'seriösa' förhållandet tog slut pga av det, rå jävla svartsjkuka som inte ens går att bota. Att bli anklagad för att knulla med alla man känner varje dag. Gör en pissed till slut. Och jag är inte den som är den, jag stampar i golvet och tar till med "HÖRREDU! NU SKA DU LYSSNA PÅ MIG" och för att jag gjorde det. Det gjorde det hela mer intressantare och därför var jag mer kapabel till att vara en otrogen flickvän som blir arg för att man påstår att man skulle ha varit otrogen. Men då kan man ju säga så här. Då är man dum i huvudet, då ska man inte heller fråga chans på mig om det ger signaler att jag är otrogen för att jag måste försvara mig. Jag är sån, jag försvarar mig alltid om någon anklagar mig för något jag inte gjort. Har jag däremot gjort något, ja.. då märks det. Men i efterhand kom jag bara på att det kan ju faktiskt vara så att det är den som anklagar som måste ge ljud ifrån sig för att verka så oskyldig som möjligt, förstår ni mig? Är man osäker på sig själv ska man inte heller fråga chans på mig.


Annars så go ahead, fråga chans på mig!

Kommentarer
Postat av: Han igen

Är du säker på att du inte är äldre? Det där är just varför jag gillar att läsa på din blogg - förutom att du är rolig! Och trevlig att titta på. Och underbar på alla andra sätt också. Du är klok.

Jag tror inte alls att din killkompis hade rätt. Man ska inte alls ta för givet att "alla" är otrogna. Hyfsat många tror faktiskt på att det finns en enda kärlek, och man är villig att vänta på den.

För det finns inget värre än att vara "den andra": Jag tror inte riktigt på kravlöst sex. Jag både vill och tror att man måste ha med känslor för att kunna ha bra sex, och hur kan man ha det om man samtidigt bedrar någon? Att det sedan kan finnas tillfällen när "kroppen måste ha sitt" säger jag inget om. Men då ska det vara mellan två personer som inte har någon som sitter hemma och väntar.

För om man själv inte är att lita på kan man ju inte kräva att andra ska vara det. Nästan alla jag känner som varit otrogna vill nästan också att deras partner också skulle ha varit det, för att liksom lindra deras egna fel. Det skulle liksom bli mindre skuldbelagt om den andre oxå var det. Det låter ju jävligt romatiskt. Not.

Vad hände med att vandra barfota över en daggvåt sommaräng på morgonen, plocka smultron och sedan mata varandra...? Och sen ha brutal-sex med varandra? Och vara ihop och kunna lita på varandra?

jag tycker det är starkt acv dig att stå för det du tycker. Våpiga brudar som inte står för vad de tycker är inte min grej. fan va gammal jag lät

2008-04-17 @ 20:57:21
Postat av: j.

Nej, jag är inte äldre än så jag beter mig. Skulle man kunna säga.

Man ska kunna vara uppriktig. och det är jag.
Försöker oftast vara det. Men just det jag tog upp nu är något jag stör mig på dagligen.
Jag kommer aldrig förstå folk som väljer att vara otrogna.

och tack för att du ger mig så fina komplimanger hela tiden! :-)

2008-04-17 @ 21:37:12
Postat av: Sylvia

Otroohet ja. Herregud ja.
Det är ju oftast de som är MEST svartsjuka som är dom är otrogna.
Det är bara så. Och det är fan sjukt. Sen har jag aldrig förstått mig på svartsjuka. Det är stört =)
Otrohet är i en helt egen division. vem kom ens på otrohet?

2008-04-18 @ 11:42:07
URL: http://sylvia.orgypistol.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0