"Jag vet inte"

Har ni suttit ner någon gång och tänkt över vad det är ni attraheras mest hos det andra eller samma kön?
Inte jag. Det kommer mer som en våg över mig när jag ser/träffar en person som jag fattar tycke för.

Det jobbigaste jag vet är att svara på vad jag attraheras av.
Det är verkligen från person till person. Säger jag att jag BARA attraheras av brunetter som jag hamna upp med en blondin. Säger jag att jag BARA tycker om massa muskler kommer jag sitta med någon som kämpar med att gå upp i vikt. Det blir inte så bra, hur man än säger eller gör.

Det bästa som finns är någon som har helhet. Jag tänder på helheter.

Någon som vet hur man ska klä sig och tycker det är roligt, utan att gå till överdrift.
Någon som tycker det är kul att antingen raka av allt hår på skallen eller ändå besöka en frisör lite då och då.
Någon som INTE bara gillar att sitta i soffan och dricka öl och äta feta hamburgare och spela tvspel alt. datorspel.
Någon som har fina och levande ögon. Ni vet, folk som kan prata med ögonen, det gillas. (fråga om du inte förstår)
Någon som är bra på att prata. Och då menar jag inte bra på att snacka skit. Utan bra på att ja, prata.
Någon som visar vart skåpet ska stå. Annars finns det risk att jag blir lite väl överdominant, vilket inte ens jag gillar.
Någon som tar tag i saker och ting, kan ju tolkas lite hur som. Jag menar i mig med. På mysigt sätt, inte argt.
Någon som jag har roligt med. Någon som får mig att skratta. Någon som vågar fråga saker.

Förstår ni vad jag menar? Helheten, heeeeeelheten.

Men ändå, det är ju inte så att man går på stan och tänker "oj, han är nog jättetrevlig.. honom ska jag nog träffa!"

Jag kanske ska ta och träffa min helhet snart.

Kommentarer
Postat av: Mli

Åh, jag håller alldeles med dig. Har heller aldrig haft någon "stilmall" att gå efter utan de jag har träffat har sett väldigt olika ut, men haft någon särskild detalj som fångat mitt intresse. Förutom J då, han har ju allt. Har heller aldrig funderat över utseende särskilt jättemycket, visst man ska ju bli attraherad av något och tycka personen ser bra ut, men de egenskaper du beskriver ovan är de mest viktiga. Punkt.

2008-08-26 @ 09:14:43
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0