kör över mig istället..

Turen vill verkligen inte vända sig till mig. Vad gör jag fel!?

Först måste jag sitta i en femhundra minuter lång jävla telefonkö för att ens få en tid hos läkaren. När jag väl kommer fram är det världens drygaste kärring som svarar. Vilket jag redan hade förberett mig på. (Löwenströmska sjukhus)
Får en tid 14.10. YES, äntligen! Medicin, woho.

Ringer farfar - vågar inte köra i detta väder!
NEHE.
Ringer mamma hundrafemtioelva gånger - INGET SVAR!
Ringer pappa - jag börjar gråta.. "nu ger du mig väldigt dåligt samvete Josefine!" jag la på.

Så, ja. Helt enkelt måste jag ta en taxijävel till sjukhuset. Jag måste alltså betala, taxi dit, avgift när jag är där, mediciner och taxi hem. Jag måste dessutom först plocka ut pengar. Och sen måste jag också köpa ett nytt busskort, åh halleluja!

1. jag hatar att vara vuxen ibland
2. jag hatar att jag inte äger ett körkort alt. bil
3. just nu hatar jag allt och alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0