om du är en fågel, är jag en fågel

Sov hemma hos mamma igår. Delade säng med henne och Zeth (hunden) och snusade som aldrig förr. Jag har blivit ganska mammig på senaste. Kanske... eller kanske inte.

Min telefon ringde på morgonen så var det hon som ringde. Hon hade tydligen hunnit gå ut med hunden och passade på att ringa mig samtidigt då jag låg hemma i värmen och gottade mig.
"Jossan, ville bara tala om att du är mammas prinsessa och att jag älskar dig"

När det inte finns någon annan som säger det, så fungerar det alldeles utmärkt när hon som födde mig säger det till mig. Jag mumlade tillbaka "och jag dig".

Är ju inte varje dag man använder dom orden nu för tiden. Dessvärre.. Jag gillar dock inte att nöta ut ordet, jag älskar dig. Jag kräks på par osv som använder det i ALLA sms, i ALLA meningar och ALLTID när dom ska säga hejdå.
Take it easy babes! Jag älskar dig, har blivit samma sak som "puss hej" ungefär. Det gillar jag inte.

Men jallafall. Jobbade idag. Kändes mycket tungt att kliva upp ur sängen för att promenera till tåget och åka till jobbet idag. Då ALLA utom jag och några på mitt jobb är lediga. Vi var jävligt lite folk idag. Vilket iofs var väldigt skönt.
Sen råkade min boss läsa ett sms på min telefon han inte borde ha läst. Jag rodnade och blev röd som en tomat.
Nu kommer han tro massa ont om mig. Buhu...

Faaaaan, vad trött jag är. Borde hoppa i säng nu. Ska ju BARA gå upp 06.00 imorgon för att ta bussen 07.04 och sen åka och jobba igen. Jag vill dö, dööööööööööööööööööööööööö. Litegrann, på låtsas.

Satt och fundilerade på bussen idag också. Då jag inte hade musik med mig så hade jag tid att tänka och fundera lite.
Men vad jag funderade på orkar jag inte skriva nu. Det tar vi en annan dag då jag har T I D!

Nu ska jag lägga mig i sängen, drömma m blommor & bin..


p.s! snart kommer bebisen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0