Lilla Kristina

Det var full rulle på jobbet igår. Som vanligt.. men det var ändå helt okej. Det var fredag och dagen gick ganska snabbt ändå. Jag hade värsta planerna på att gå hem direkt och sova direkt efter jobbet. Gjorde jag det? Nope.
Var tvungen att hoppa in i duschen direkt och sen kom Mickis och Sandra och hämtade mig.
Dom sa att jag skulle få bestämma vad vi skulle göra och eftersom att jag är nykterist så sa jag att vi skulle äta chips och kolla tv eller film. Vi åkte till Coop och då säger dom att dom hade tänkt och "planerat" lite smått att vi kanske skulle dra till Corner och sätta oss där och "ta några glas" men ursäkta.
Jag är ju nykterist? "Ja, men du kan dricka cola." Hallå. Okej.. Nej. Jag blev 5 år och sa NÄÄÄ!
Sen träffade vi Linda på coop också, hon jobbar där. Sen så bestämde dom sig att VI skulle till corner iallafall.
Sen åkte vi hem till Sandra och bänkade oss i köket med chips och dip och dom med icke alkoholfri cider och jag med sprite och jordgubbar. Det var ju jätteroligt! Så ringer min storebror och frågar vad jag gör osv sen tar Mickis telefonen och börjar prata med honom med en kåt liten röst. "Heej, vad heter duu? Ahaa.. jag heter Lilla Kristina" Jag fick andnöd av mitt skratt. Och utav hennes.

Daniel: men hallå Kristina!
Mickis: kalla mig inte Krisitna.. jag heter Lilla-Kristina
Jag: HAHAHAHAHAHAH..eeeeeeeh GAGAGAHAHAHAHAHAHAHHEHEHEHAHAHAHAHAHAHAH *andnöd*

Mickis ger mig telefonen och Daniel frågar: "hallå, jobbar du med handikappade eller?"



Sen kom iallafall deras gamla klasskompis.
Sen gick vi ner till corner. Var inte en jävel där. Eller okej några. Jag satte mig i hörnet och höll på somna femtioelva gånger. Lindas pojkvän försökte rycka upp mig hundra gånger. Det gick inte. Vissa jobbar faktiskt.
Sen gick iallafall jag och Sandra hem och käkade makrillknäckisar och pratade goja sen somnade vi.
Vi hade snarkat i kör. Det var väl härligt! Jag och Kari (Sandras pappa.) måste planera våran födelsedag snart.
Det ska bli kool. Men det han sa var "Äh, det är festen hela veckan" Ni måste blunda och tänka på en cool man med lite finsk brytning också annars funkar det inte. Kari är cool! Han gillar min svarta mössa.

Det är sol idag, jag blir glad. Men ändå irriterad. Jävla man alltså.
Jag och Lillen drar till väsby nu och fönsterchoppar eftersom vissa av oss får lön på onsdag.
Jag borde sluta jobba inom kommunen om jag ska vara smart och vill ha tidig lön kanske. Eller något..
Jag snackar bara massa skit jag vet.

Sen är det ju skönt att min mage är uppsvullen hela tiden. Jag ser höggravid ut. Sandra höll med.
Känner mig som Pumba i Lejonkungen. Åh, förlåt...hakuna matata


SPATZIBA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0