telefonterror

Idag var första dagen på länge som jag verkligen har tagit itu med saker jag måste ha gjort.
Jag ringde till Löwet nu på morgonen, jag hatar eran receptionst förövrigt. Skaffa lite trevligare människor.
Jag skulle passa utmärkt som receptionist om jag ska vara sån, med min trevliga röst. Ja, okej. Förutom på mornarna då ingen vågar ringa mig eftersom jag låter som en mördare. En dyster, aggresiv och fullärd mördare.
Anyway.. jag fick inte komma dit och göra en odling på ögat. Så jag fick ringa till vårdcentralen och försöka få en tid dit. Först så sa han att det inte fanns några tider sen så förklarade jag snabbt vad det var jag ville ha hjälp med och då fick jag en akuttid. Säger ju det, jag är jättetrevlig och helt oemotståndlig. I telefonen alltså.
Kom dit och det var en surkärring IGEN som var vid dörren "Nej, du får återkomma vid 1 då vi tar emot patienter"
Jo, men okej. Jag fick ju bara en akuttid.. men OKEJ jag sätter mig väl ner EN timme och väntar, helt okej.
Sen ringer Heidi mig (as usual.. all the time. hahah..puss) tills jag börjar fnissa och sitter i fel väntrum. Bakom mig sitter en lapp "Beroendemottagning för unga" Jag satt lite fel. Men det tyckte inte Heidi eftersom hon påstår att jag är sexmissbrukare. (Som förövrigt inte ens har sex nuförtiden. Så jag förstår inte riktigt vad hon menar.)
Fick iallafall komma in, betala 140 kr sen gå in. Doktorn pillade lite med en bomullspinne i ögat på mig och så stammade han väldigt fint och kollade på pappret med mitt namn och pekade på mitt mellannamn och sa "heter din mamma så här? hee hee. Jag tyckte jag kände igen rösten.. ni låter väldigt lika. he ehee hee" okeji.

Idag är jag glad, jag är verkligen glad idag. och det känns så jävla nice!

Sen så fick jag världens sötaste sms igår.. jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0