HELLO AFRICA!

Klockan 02:44 fick jag ett samtal. Jag låg i min djupaste sömn. Det var Aleks. Hej, vi har inte pratat på typ två månader.
Jag svarar och det enda jag minns är att han säger "är det nära hem till dig om man svänger in (någonstans)?" Sen kommer jag inte ihåg mer. När jag vaknar undrar om jag om jag drömt eller inte. Orkar inte ens kolla telefonen. Men när jag väl MÅSTE kolla telefonen så ser jag att den är 07.08. PANIK.. upp och hoppa. JAG HAR FÖRSOVIT MIG!
Ringer jobbet och kutar dit. När jag kliver innanför dörren 07.22 så kommer Jennie fram.
"Haha, Josefine.. du vet att du börjar 07.30 va? så du har inte försovit dig". Bra Josefine, BRA. Som vanligt alltså.
Sen var jag tvungen att kolla telefonen om jag ens ställt alarmet eftersom att jag ALLTID gör det innan jag lägger mig.
Nope, jag hade inte gjort det. Inte så konstigt att jag fick panik. Jag var för trött igår helt enkelt. Jag var riktigt äckligt trött.
Jag kollade iallafall min samtalslista och jag hade visst fått ett samtal från Aleks. Nåja, skyller på tröttheten.

Vi har varit ute ungefär HELA dagen och det känns vill jag lova. Helvete att vara varmt då. Jag älskar det förvisso, men holy mother of... Afrika tröttnade och skickade hit litegrann. Thanks!

När jag står på gården ser jag min lillasyster kommer traskandes med sina två blondinvänner. Hon svarar knappt när jag ropar på henne. Dryga unge. Sen möter jag dom när jag är på väg hem.

Sandra - Jossan, varför har du färgat håret?
Jag - Pallar inte vara blond längre..
Blondinerna fnissar i kör.
Jag - Vart ska ni? Käka pizza?
Sandra - Men ja.. vi ska faktiskt DELA på en..
Jag - Jävla tjockisar
Blondinerna fnissar igen.
Sandra - Det finns en avslagen cola i kylen till dig
Jag - Tack.. bussigt... verkligen.
Fniss igen.


Snart kommer dom väl inklampandes här igen och stör min LUGNA stund efter jobbet.
Dom ska inte ens vara här. This is my place!!

Fniss - BlondinJossan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0