"kan du, tänker jag"

Fredag:  Jag hade tråkigt. Så jag tänkte vara lite spontan och åka till solna för att träffa Martin.
Vi kollade på Hairspray. Den var ju bra, hmmph. hahah!
- fin du är i håret! råttfärgat va?
- snäll du är!!

- miffo, är du sur?
- nej?
- ditt lilla sura miffo alltså!

Sen skulle jag hemåt och när jag ska dra på mig skon bryter jag min nagel. Jag höll igen för att inte börja gråta.
Jag hör från köket "säg inte att du bröt en nagel". Jag förklarade att det är mina äkta och då blir det ännu hemskare.
Sen traskade jag till tåget för att åka hem. Eller hem, det blev inget hem. Jag åkte direkt till kc istället.
Traskade in med jeans, min svarta "klänning" och vita tygskor. Kände mig JÄTTEfin!
När jag och Sandra planerar att gå hem så träffar jag på min gamla granne som jag var helt nerkärad i när jag var 12-13 år. Han ser precis likadan ut. Vilket inte är negativt! Han berättar om sina hundar och tycker att jag ska följa med hem till honom så jag kan hälsa på hans SNÄLLA hundar. Frida: "du tror att det är det han vill?". Ja, jag är ju dum i huvudet också. Nej, precis. ;-) Det blev inget "klappa hund". Jag och Sandra traskade hem, käkade mackor och slängde oss i våran kärlekssäng. Vi sover så jävla bäst tillsammans!

Lördag: Vi funderar på att åka och bada. Istället packar vi väskorna och drar till mitt landställe.
Kanske helgens bästa idé. Jag, Sandra, Frida och Benjamin (min plutt) satte oss i rallybilen och körde till Östhammar/Tuskötäppan iallafall. Där väntade, pappa, storebror med tjej (med rund mage?), lillebror och lillasyster.
Vi grillade och började dricka alkohol. Tillochmed min papi gjorde det. Och MYCKET!
Till slut satt vi där, Törnberg's skaran och berättade gamla minnen i mörkret och skrattade så vi dog ungefär.
Pappa berättade om mina tonårsrevolter (vilket inte är många) och Daniel's som är två händer mer. Till Pontus säger han bara "dig har jag inte så mycket att prata om än", haha.
Helt plötsligt tar pappa en cigg utav Daniel. Jag stirrar på honom och säger till "kan du så tänker jag!!!".
Jag tror att jag ska få en "DET GÖR DU FAN INTE". Det jag får till svar är "du gör väl vadfan du vill, haha".
Jag kollar på Sandra och sen på Frida med hakan nere vid fötterna. Dom börjar skratta och jag tar en cigg. Där sitter vi i mörkret och sen vill S och F sova så vi går och lägger oss. Jag får ligga i MITTEN av två sängar som sitter ihop som en dubbelsäng. Tänk er hur skönt på en skala det är? Inte ett dugg vill jag lova. Jag hade huvudet på Frida's sida och rumpan/benen på Sandras sida. Det komiska med allt var att F ligger på farfars sida och hon drar upp en tidnings med korsord och ska lösa dom innan vi lägger oss. Farfar löser ALLTID korsors innan sängdags.
När jag vaknar och slår upp ögonen så ligger Sandra bredvid och läser en av farmors tidningar. Jag kände mig som 5 år igen.
När vi låg och sov börjar Sandra att filosofera. Från ingenstans: "alltså hörrni, undrar om det är kul att vara en mask? tror ni att dom typ går på kalas hos varandra och typ "ja, kul det är att vara mask". Hahahah, jag älskar henne.

Det roligaste var att Sandra fiskade för första gången i sitt liv igår. Hon fick en aborre och en mört. Aborren dog en tragisk död med krok i magen och pappa drog ur inälvorna och bröt huvudet av den. Mörten kastades i igen.

Söndag: Sandra somnar i bilen, Benjamin somnar i bilen. Jag och Frida är knäpptysta.
Vi åker vilse i Uppsala. F och S påstår att det är MITT fel.. eller det är JAG som ska hitta hem igen. HAHA!
och Ja, vi hittar hem igen. Men när vi kommer till skylten "sigtuna kommun" säger Frida: "Benjamin, kolla skylten där.. vid nästa infart ska vi svänga in.. det är 1000 meter dit". Jag och Sandra möter blickar och börjar asgarva. Benno också!

Nåja.. nu har jag tagit en kalldusch och bara njuter. EN vecka ledigt nu! :-D Idag ska jag äta godis.

PUSS!



  kanintänder min sessa MIN KUDDE HEMMA HOS SANDRA :D:D:D jag.. tittut! prins på landet pluttisarna  stooora 

Kommentarer
Postat av: S

Hahahha asså jag kissar på mig

2008-07-13 @ 19:20:43
Postat av: j.

Gör inte det snälla :P

2008-07-13 @ 19:25:34
Postat av: Glory

Vicka upptåg du har för dej *L

Kan ju inte låta bli å fnissa åt alla tokhistorier :-)

Hoppas du får en skön vecka, med mkt bad å sol!

Å du...beklagar sorgen (nagelförlusten) hahahah!!!

2008-07-13 @ 21:33:22
URL: http://glorycat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0