18 sms

Dra på trissor, imorgon fyller jag år! Josefine 20 år. Vad hände liksom? Jag var 15 igår? Eller? Det är lite skrämmande. När jag tänker efter. Nu blir man ju vuxen på RIKTIGT. Jag trodde att jag blev vuxen när jag fyllde 18, det blev jag ju verkligen inte. Det är ju nästan så att jag måste köpa mig en kalender eller något och gå runt med i hansväskan för att ha koll. Fast mitt slarveri har nog ingenting med min ålder att göra. Men det är det jag hoppas på iallafall. Vad ska jag göra nu då? Jag är ju vuxen nu. Nu får jag lite ångest.
Mitt mål det här året är att skaffa mitt förbannade körkort nu. Jag måste verkligen! Men jag behöver lite motivation till det först och främst. Och eftersom att jag kör som en kärring, förståndhandikappad kärring så får vi väl se hur det går. Men så tänker jag på alla som man verkligen inte trodde skulle ha körkort innan mig, att dom lyckades. Kom igen nu Josefine, YOU CAN DO IT! Jag har pepptalk med mig själv förstår ni väl.

Det är sol ute och jag sitter inne med huvtröja och mjukisbyxor i killstorlek. Hur deprimerande får man vara egentligen. Men jag orkar verkligen inte röra på mig. Sandra vill in till stan och jag är bara anti.


Sen vill jag bara spy lite galla. Förlåt, men varför måste vissa människor prata som att dom håller på att skita på sig och helt ansträngande. Så irriterande att lyssna på så att man önskar att man inte ens förstod svenska ibland.
Sluta prata jobbigt, gå jobbigt. Sluta med alla tixs! Det är det värsta jag vet. Folk med tixs. Jag vet inte ens hur det stavas. Så jävla illa är det med TIXS. Man blir ju skadad av att kolla på såna människor!
Kila ner ett par hekto.

Min farmor och farfar rinfde som tokar igår och frågade om jag pratat med pappa någonting.
- nej men han är på landet
- ja, men han skulle ringa när han kom fram, vi blir oroliga.. vi åker nog upp och kollar efter honom!
- okej

Efter ett tag ringer min faster mig och frågar om jag pratat med pappa
- haha det var väl ett jävla tjat, han är ju på landet!
- ja, jag vet. Han skulle ju ta med tjejen dit
- jaha, skulle han? Inte konstigt att han inte svarar när alla ringer stup i kvarten
- ja, konstiga är ju att han skulle ringa mamma och pappa när han kom fram.
- jajo, men tänk själv.. pappa är 42 år, han är där med en tjej. "Ursäkta, jag ska bara ringa min mamma och pappa och berätta att jag kommit fram" Du hör ju själv hur det låter!
- *skratt* ja, du har helt rätt


Sen kom jag på mig själv. HUR många gånger har inte min pappa ringt mig dagen efter att jag åkt någonstans
 "HALLÅ VART ÄR DU VAD GÖR DU? LEVER DU? DU MÅSTE HÖRA AV DIG"
och då är ändå jag en dag innan 20. Jag börjar bli orolig!

Men ja, det är ju kul att pappa har träffat någon, mamma har träffat någon.
Här sitter jag själv.
Jag är inte bitter! 


Kommentarer
Postat av: Celina

ja, dra på trissor!

2008-03-16 @ 14:13:04
URL: http://starbucks.blogg.se
Postat av: Sandra

Hahahaha.

2008-03-16 @ 14:18:32
Postat av: lissan

bitterfitta!! hehehe...love you :-)

2008-03-16 @ 15:51:48
URL: http://lissans.blogg.se
Postat av: Nathalie

Hahaha jag kommer ihåg att han lät sådär när vi hade sagt att vi sov hos min moster eller något

2008-03-16 @ 16:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0