Med rätt att coacha...

Update: Igår blev jag nästbästa säljaren i mitt team. Det är ganska cool det med!

Det roligaste är alla samtal man får. Och det är ju kul när mina kollegor i andra sidan rummet säger: "ja, men ditt skratt hör man ju över hela rummet" eeeeehehe.

Samtal 1 "Legosoldaten":

Jag: Det här låter väl bra? Ska jag ordna det här åt dig?
Man född -51: mjaa... hur gammal är du?
Jag: ehm... jag är 20... men det spelar ingen roll, ska jag ordna det här nu?
Man född -51: ja men då är du ju för ung för mig
Jag: *skratt skratt* jajo, det är jag ju! hehe
Han avbryter.
Man född -51: jag är legosoldat...
Jag: jaha... men så bra
Man född -51: jaa, söta lilla du.. synd att du är för ung
Jag: Nu du **** ska jag ordna den här tjänsten åt dig?
Man född -51: du skulle varit trettio år äldre!
Jag: jag får tacka för mig, ha en fortsatt trevlig kväll, hej hej!


Samtal 2 "Kossan"

Ringring.
Tjej född -81: hääj
Jag: hej, det här var Josefine från SSS!
Tjej född -81: åh nääj, jag haer värkligen inte tid jag håller på a' mata kossorna
Jag: haha, jahaa.. oj förlåt att jag stör
Hon skriker till.
Jag: OJ!?
Tjej född -81: åh näj hälvätä! nu springär kossan åt andre hållet, kan du ringa upp senare å nu springer dom runt och jag ser inte min dotter!
Jag: Oj, okej.. jag återkommer, hejdå!



Samtal 3 "Dejten"

Efter att jag noggrannt har gått igenom information om tjänsten med den här kunden så kommer han på sig själv.

Jag: och det är ett nummer som kostar dig 55:- om du inte har våran tjänst!
Kille född -84: Skojar du med mig? fan det är ju liksom en öl *med glimten i öRAT*
fniss fniss.
Jag: ja, tänk dig att du förlorar en öl.. det är ju heelt sjukt!
Kille född -84: hur många öl förlorar jag om jag köper eran tjänst då?
Jag förklar.
Kille född -84: vet du Josefine.. jag vet inte om jag kan bestämma det här nu när jag har druckit några glas vin. Jag sitter nämligen och äter middag med en vän.
Jag: oj, men då får jag ursäkta att jag störde.
Kille född -84: Absolut inte! Du var jättetrevlig ju!
Jag: hihihihiih.. Så, ska vi slå till på det här nu då?
Kille född -84: kan inte du ringa mig imorgon så kommer jag med ett fullt nyktert svar istället? heh
Jag: då ringer jag imorgon! Vilken tid vill du att jag ska ringa?
Kille född -84: ring ungefär samma tid, så hörs vi imorgon!
Jag: det låter kanon *****!
Kille född -84: Josefine, då får du ha det jättebra och en fortsatt trevlig kväll så hörs vi imorgon!
Jag: hehe, ja detsamma.. smaklig måltid och ta det lugnt! hejhej

Blev det nyss omvända roller!? Han lät ju jättetrevlig. Undrar om han är jättesnygg också!

När jag sen tog av mig mitt headset och vände på mig stod alla och kolla på mig "wooowwww!"


Kommentarer
Postat av: J

Schniggt du, han körde sina jedi mindtricks på dig =) Vad har du i provis?

2008-09-30 @ 11:12:43
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: sylvia

du! jag har en upplevelse om att om man inte sett personnen ifråga och den "låter" snygg då är den fan inte snygg! :)

2008-09-30 @ 12:51:46
URL: http://sylvia.orgypistol.com
Postat av: Stefan

Om ni var tre personer i eran grupp.. och du är näst bästa, så blir ju du medelmåttan. :Ö

2008-09-30 @ 20:26:26
Postat av: J

Meh skriv nåt nu din jobbartönt =P

2008-10-01 @ 22:04:26
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anna Ejemo.

haha! antar att du inte drog dig för att slå det numret igen ;p och du förresten, länge sen nu. allt väl?

2008-10-02 @ 02:59:01
URL: http://annaejemo.blogspot.com
Postat av: Mli

Jåssefin, har arbetet tagit död på dig? Uäähä.

2008-10-02 @ 08:28:31
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0