hela stockholm lider av PMS

Mest jag tror jag. Eller inte från början. Människor tar fram det i mig och jag visar det utåt för tydligt just nu.
4 timmars sömn men ändå vaknade jag på hyffsat bra humör.
Tänker positivt. Det är ju ändå sol ute.
Men så börjas det. En minut kvar till min tunnelbana går och jag måste skynda mig ner i rulltrappan.
En tysk turist ställer ner sin 100kg's resväska mitt framför mig. Jag försöker snällt be honom flytta på den. Han ignorerar.
Jag börjar harkla mig och sucka högt. Till slut fattar han och flyttar på den och svär på tyska. Gubbjävel.
Springer ner i rulltrappan och in i vagnen mot Skarpnäck. En man sitter framför mig och glor på mig så jag blir ännu mer irriterad och spyr "vad!?" Han tittar bort och skäms. Jag med.

Inne på jobbet står det varor öööööverallt. Jag ber snällt min kollega att hjälpa mig. Men hon mer suckar åt mig.
Tar tag i det ensam och blir galen eftersom min kuk-axel inte vill samarbeta med mig.

Som vanligt den här veckan (bara den här) har 1 kund av10 varit trevlig och inte snäsig mot mig. Och då har jag ändå haft smilbanden på och slickat röv. Nähä. Suck.

Försöker tänka lite positiva tankar och glada tankar. Kommer knappt på några. Så jag börjar tänka på sex.
Sen blev jag bara irriterad igen.

Andas.

Droppen för idag är när jag står i kön och ska betala min coca cola inne på pizzerian och tjejen i kassan ropar ut tre menyer till ett par. Tre gånger. Jag tittar på dom och jag hör dom: "det är nog våra.. ja, det är det nog..eller" så sitter dem ändå kvar på sina rövar och går inte fram och hämtar dom. Då har jag lust att öppna käften igen.

Det här är out of control.

Inte nog med det så fick jag höra idag (vilket jag tolkade det som iallafall) att jag inte kan göra en viss person glad.
Så det är ju kul det också.

Och imorgon jobbar jag. Tre timmar.
Ställa upp vare ja...


Det är fint att vara Josefine idag... verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0