Snäll tjej.

Jag tycker om att göra goda gärningar.
Jag alltså, när jag försöker samla på mig karma "poäng".

Igår t.ex när jag var inne på Konsum så hjälpte jag en asgammal, förvirrad gammal dam med att handla. Eller iallafall hitta varorna hon letade efter. Hade det varit något av er hade ni bara
- "ööh, ser det ut som att jag jobbar här eller!?" Men inte jag. Jag hjälpte henne. Inte bara en, utan tre gånger.

Sen idag skickade jag ett mail till en tjej jag aldrig egentligen har pratat med. Vi har varit "ärkefiender" vilket vissa har trott. Och vi med för den delen. Men så är inte fallet. Det hände en incident för över ett år sedan som slutade i drama. Ja, ni vet. Triangeldrama. Tjej gillar kille, kille gillar tjej. Kille gillar en till tjej. Men säger inget till någon av dom. Utan ja, ni förstår. Där satt man dum som en åsna. Bägge två alltså. Vi två.
Nu tog jag saken i egna fingrar och förklarade för henne att jag absolut inte har något emot henne. Det var ömsesidigt. Det är synd att det finns så mycket osäkra, naiva och puckade pundarslen till "män" här i världen.
Så jag gjorde vårat SYSTRASKAP en gärning kan man säga.

Frågan är bara vad jag ska göra härnäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0