"Jag lovar"

Igår pratade vi om ärlighet osv. Idag på bussen hem, eller ja till Nathalie satt jag och funderade på det är med ärlighet.
Alla bara pratar om hur ärliga dom är hela tiden. Och aaaaaaaaldrig ljuger. Bullshit. Jag har varit med om olika "incidenter" så många gånger. Med så många olika människor som påstår sig vara så jävla ärliga och trofasta.
yeah, right. Är man 'blåögd' kanske. Jag kan ju tala om att jag har haft en tendens att träffa "män" som påstår sig vara 100% ärliga och pålitliga men som kan ljuga en rakt upp i ansiktet och säga ditten, datten. Och då pratar jag om VADSOMHELST. En människa som kan ljuga om att den drack faktiskt Kaffe istället för . Kan tamejfan ljuga om precis vad som helt isånnafall. Det är nästan som att "jag MÅSTE göra det där.. vi kan inte ses" ändå så hittar personen på något helt annat.
- jaha du vill inte träffa mig längre? Säg det då isånnafall!
- Det vill jag visst. jag gillar dig.
Bullshit. Igen.

Ändå så vet man ju aldrig när, när ÄR när. När någon talar sanning eller inte.
Jag drar aldrig alla personer över en kant. (kam?) MEN.. är det så himla konstigt att jag är överbeskyddande mot mig själv, inte litar fullt på vad alla människor säger till mig? Nej, kanske inte. Ska du ljuga, gör det snyggt. Eller helst inte alls. Fulaste jag vet är folk som ljuger. Och folk som ljuger ofta. Till vilken nytta? Är det ett behov man har skapat sig. Att man verkligen måste ljuga om saker för att livet ska rulla på som vanligt. Vilket otroligt roligt liv man måste ha.
Folk som är otrogna. Hur kan man leva med det samvetet? Har man ens ett samvete om man dagen efter ett annat knull kan gå tillbaka till sin flickvän/pojkvän och leva helt normalt. Utan att ens lägga en sekund på att "ja, jag hade min kuk i en annans tjej fitta igår.. idag är det min älsklings tur". Eller tvärtom. Jag mår illa. Verkligen. Hur fungerar ni otrogna människor? Vart är behovet där? Bekräftelse? Berätta. Jag vill jättegärna veta vad som förrsigår i huvudet när man kan göra så mot en annan person. En person som man verkligen "älskar". Bullshit.

Jag vet inte vart jag ville komma med det här inlägget. Jag ville bara skriva av mig lite.
Jag vill bara att Någon ska bevisa för mig att faktiskt inte Alla är "svin". Tack!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

malle är inget svin :D han är ärligheten själv. han glömmer bara bort att berätta saker ibland ;)

2009-02-16 @ 11:20:32
URL: http://honsomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0