kinder-garden-teacher

Det kliar i min hals. Not ok. Inte direkt va. Tänker knappast bli sjuk nu. Men OM nu det skulle inträffa så har jag iallafall en kur med penicillin kvar ifrån bihåleinflammationen. Skönt att veta iallafall. Alltid bra med backup!... alltid.

Idag har jag lekt på riktigt. Vi tog en promenix till skogen med ungarna, där vi släppte dom fria. Haha.. Apor. Eller som hundar i rastgård. Ungefär samma sak. Förutom att barnen inte bajsar och kissar i skogen då.
Det klättrades på (is)berg, träd och åktes på rumpan. Det gjorde jag med. Jag hade ju självklart packat på mig, termobyxor, fleecejacka, jacka, mössa, vantar och mysiga UGGS. Riktigt charmerande måste jag säga!




Sedan var det dags att traska tillbaka till förskolan och spana in rosenröda kinder och iskall rumpa. Eller kolla in rumpan gjorde jag väl inte direkt. Eller jo, som vanligt i toalettspegeln. Där man faktiskt ser rumpan. Men med jeans då.
Satte mig på en "rast" som jag inte tog.. så tog en femma och ringde Blondie (det är en kille alltså). Jag berättade att jag hade fått vara med tjejerna och leka och jag fick vara mamma för att jag har så stora tuttar. Lissan kontrade med att hon får vara pappa bara för att ja.... mindre tuttar. hahah.. Mycket roligt.

Sen visade tjejerna upp en bild på en PRINSESSA som dom ritat och faktiskt klippt ut. Helt själva. Dessa flickor är tre år gamla och riktiga konstnärer måste jag erkänna:




Kan meddela att jag gått hem två timmar senare idag än vad jag egentligen slutade. Jag hade inte orken eller viljan när jag väl får träffa sockertopparna. Men nu är jag äntligen hemma! Ska också bjuda på en bild/på ett kort som hänger inne i personalrummet. Jävligt kul faktiskt. Ni får själva gissa vem jag ÄR:



Sen är det väl inga av dom som har dold indentitet eller något så jag får stryk för den här vaackra bilden.. haha.!

puss då.








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0