torsdagkväll

Nu har jag suttit här nästan konstant från att jag kom hem. Snacka om noll liv och fantasi för någonting.
Jag har kunnat göra massor. Men har verkligen inte orkat idag, helt enkelt. Sen har jag tamejfan ont i halsen. Sen att jag ätit för mycket vitkål och broccoli. (Fis-kanon!) Hört att det är mycket sånt där just nu. Något som går... Emelie?

Min hals gör fortfarande lite ont och kliar. Har druckit tre koppar med honungsvatten idag, varmt alltså. Hjälpte ju iallafall inte. Jävla dålig hemmakur det där. Så nu kom lillebror och frågade om jag ville ha glass. Jag äter aaaldrig glass. Men jag tänkte ju så här. Om det kliar i min hals, kan det kanske vara skönt att svalka halsen med kall glass?
Jag testade iallafall. Allt jag vill testa gör jag minst en gång. Eh... ja.

Det fungerade, YEY.
För stunden. Nu då? Ska jag suga på glass hela natten för att det inte ska klia i halsen eller. Nej, trodde väl det ja.
Det får bli apotekis imorgon och köpa strepsils. Imorgon blir nog uppsala också. Jag ska försöka bli "påtvingad" iskall champange. Det kanske också funkar mot halsen. Eller ja, öl.. det funkar ju det med.
Fan. Har ju alkohol-förbud! Hmm... en eller två då? Varför pratar/skriver jag med själv. Börjar nästan att bli orolig.
Men det är ju så olika det där.

Den här glassen smakade förövrigt Baileys... vidrigt. Får flashbacks ifrån Daniels födelsedag tror jag det var. När vi allihopa drack det. Eller drack.. vi shottade. Det var ju en jävla tur att jag inte kräktes ner hela vardagsrumsbordet.
Han hade nog inte blivit för glad. Eller så hade väl hans ex-grannar hört det och kommit upp och klagat. Som med annat.
Jag satt på ett skrivbord.. och... nej.. inte det nej.

Jag kan sätta tusen spänn på att det är minst tre stycken som kommer vilja kommentera det här inlägget:

"Du är fan störd, så jävla störd!"

Like I didn't know that. Jag är speciell... jävligt speciell. Världens bästa!  

Kommentarer
Postat av: Mli

Japp, det är nåt som går ;)



Vad var det för glass? Tell me, tell me, jag äääälskar Baileys!

2009-02-13 @ 09:22:11
URL: http://lenaemeliemarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0