Jag saknar att prata med Sebbe.

Jag har äntligen hittat till hans blogg iallafall.
Jag snodde en text som HAN har skrivit. Sjukt fin! Bra Sebbe, bra.


"Den kan ta tusen former och skepnader. Den kan få oss att känna oss trygga, känna saknad men även sprudlande glädje och nyfikenhet. Den får oss att känna oss behövda. Den gör oss ologiska, svartsjuka, förvirrade, förblindade men även berusande. Det är en kraft starkare än allting annat.Det är en kraft som växer sig fram genom handlingar utförda av välvilja och aldrig av tvång.Kärleken är en frihetens fågel, den är evig, men har snabba vingar och stora behov. Den behöver vördsam uppmärksamhet och omtanke för att stanna, men försöker du begränsa eller kontrollera den och sedan vägrar släppa den kommer den inte skona dig från smärta. Stå inte i kärlekens väg, motarbeta den inte. Vörda den, lev med den, upplev den men låt den flyga sin väg om du behandlat den illa. Kärlek är svaret, anledningen och orsaken."


Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Han är bra med bokstäver den där pågen!

Kommentarer
Postat av: marlene

Hahaha! Jag hade inte rosetten när jag tränade! Jag tränade med Sandra.. Så fråga henne :P

2009-12-01 @ 12:17:54
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0