Time after time.

Jag hade på riktigt inte en enda tanke på att det faktiskt var fredagen den 13:e idag först folk började hojta till om det. NEVERMIND tänkte jag. Jag som annars är världens mest skrockfullaste människa tog det med ro. "Tänker jag inte på det, händer ingenting mig. Lovar".

Jag klarade av att raka benen utan att förblöda av gåshuden.
Jag klarade upp att gå upp utan att känna ångest.
Jag klarade av att ta mig till jobbet, med tusentals människor utan att ens bli irriterad.
Jag klarade av att ha smilgroparna uppe vid ögonen.

Men ni kanske också har hört talas om uttrycket 'upp som en sol, ned som en pannkaka'?  
Det är väl självklart jag inte ska klara en HEL fredagen den 13:e utan att något ska gå åt skogen.
Men vad fan gör det om hundra år?

En halvt onykter kille kom fram till mig på t-centralen:
- du ser inte så jääääävla glad ut, det är föffaaan fredag!
- förlåt om jag gör dig besviken, jag ser alltid ut så här
- kom igen nu! ge mig ett leende
*ler*
- THAT'S MY GIRL!

Vilken pajas.

Jag tackar Yoyo för att hon gör min arbetsdagar/kvällar lite mer värda.
Jag har skrattat tills jag varit tvungen att kippat efter andan ett antal gånger ikväll.

"if i want a baby, all i need is too say; "i waaant speeeeerm, i want speeeeerm! gimmeee speeeeeerm"

Mitt i allt skrattandes om sperm hit och dit säger jag till henne:
- Yoyo, du måste sluta skrika om sperma nu.. det kan komma kunder.
Ja juste. Det gjorde det i samma sekunder jag nämner sperma.
- Ehhh, hej, välkommen! hahaha
Han bara stod och stirra på mig och började skratta. Sen börjar han prata:
- Haha, skön stämmning. Märks att det är fredag!
- Jag menar det! Jag ber om ursäkt..
- Nej nej, gör inte det. Kul att se att människor har roligt på sina jobb!
Han gör sin beställning och jag räcker över påsen till honom. I samma stund ger han mig en sån där långvarig blick, från topp till tå. Jag vänder huvudet bak mot Yoyo och hon börjar skratta "Mali... jag såååg!"

Sen försöker jag göra mig rolig över situationen.

När jag hör samma röst bakom ryggen på mig igen.
- Förlåt att jag stör i skrattandet igen! Men du glömde nog soya.
- Men guuuud, förlåt.
- Ingen sushi utan soya! Ha en riiiiktigt trevlig kväll nu, heeejdå

- Mali, nu tror han att du forgot soyan med flit!
- det gjorde jag INTE!
- jaaa jaaaa
- Är jag röd i ansiktet nu?
- mhhmmmm
- Aaaaahhhh.. jag glömde INTE soyan med flit

Det var kul. För den som var där. Och ja. Jag var JÄVLIGT snygg idag. Synd.
:)

Äh, nu har jag inte kul så är väl lika bra att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0