Blöt kväll, minst sagt.

Jag som trodde att jag skulle ha en skön-hemma-helg och sova.
Yeah... right.

Min snälla pappa skjutsade hem mig till Sandra och Dennis innan han for vidare till landet.
Dem hade redan fått sällskap utav Niklas (som jag typ var kär i, i 8:an, typ.)
Efter något glas vin och cider så drar Sandra fram den största Tequilaflaska jag någonsin sett.
Inte nog med det så AVSKYR jag tequila. Som att hon brydde sig om det.
Hon drog i en 6:a i mitt ciderglas och ja, tvingade mig att dricka upp det i utbyte mot en lakrisalshot.
Jag och mina vänner mutar alltid varandra. Det är grejen!

Två vingligare ben senare tog vi bussen ner till corner och mötte upp Jenny och Frida.
Jag tvingade/mutade med mig dom till KC senare. Där var det ju livat.... ja, när vi kom ja.

Natten är en dimma. Tills jag helt plötsligt har Matte's telefon (?) och sitter utanför och väntar på att han ska hämta den. Jag fattade nada. Sen blir det hysteri överallt. Jag fattar fortfarande nada.
Han skriker, hon skriker, jag skriker. Jag blir arg. Jag blir arg på riktigt. Sen asgarvar jag. Sen blir jag arg igen.
Nu låter det ju som ett triangeldrama, så var inte fallet. Inte från min sida iaf.

Här var jag tvåben, två armar - vingligare och ett huvud i framåtstupande läge.
Hoppar in i en bil/taxi whatsoever och åker 500 meter. Sen hoppar jag ur bilen, precis utanför min mamma. Men börjar traska tillbaka mot stationen och försöker ringa en riktig taxi. "vi har ingen bil ledig förns om 30 min, tyvärr". Ja, tjena. Nej tack. Jag frös ihjäl. Så jag traskar tillbaka och ringer mamma som kommer ner och öppnar åt mig. Mamma håller på att flytta så det stod ju kartonger och allt möjligt överallt.
Så jag drar av mig paltorna och ska hoppa ner i en säng i pontus gamla rum. Men när jag går in ser jag mamma ligga där och jag brister ut i skratt och hon tycker att jag är sjuk. Jag ramlar bakåt mot dörren och glider ner rakt rätt pannakaka ner på rumpan och fortsätter att skratta. "Jossan, du är ju knäpp!".
Sen bäddar hon åt mig i soffan och jag får sova med ett lakan och en tröja som täcke. Tack.

Idag så fort jag vaknade var jag vrålhungrig efter att ha ätit.. ja, ingenting igår.
Drog med mamma ner till kinan. Jag blev utskälld.
Mina vårrullar var STENHÅRDA. Allt friterat vart bajsbrunt och stenhårt. Jag om någon brukar inte säga till, men jag var hungrig som en varg. Jag var tom trevlig, men han killen han var skogstokig och portade mig därifrån.
Jag menar, - hej, jag har blivit portad ifrån en kinarestaurang för att jag ville klaga lite på maten. NÄHÄDU!
Han fick ingen dricks.

När jag kom tillbaka till mamma säger hon:
"visst röker du fortfarande?"
- aa vadårå?
"nämen, då kan du få ett paket här av mig.. jag röker ju inte
- BLEND?
"nej men nej, jag ska inte tvinga på dig sånt här, ville bara vara snäll
- jamen, tack.. hah

Sen kommer hon med en flaska MINTTU
"vill du ha den här?"
- NU? jag spyr!
"nej men nej, jag försöker bara vara snäll du behöver inte ta den!"
- men ge mig den då. men lägg den långt ner i påsen där jag slipper se den idag!

Varför blir jag alltid fullast då jag inte har pengar? Jag förstår ingenting.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0