Energi-boost.

Den här veckan har jag inte kommit i tid till jobbet en endaste gång. Det kommer jag inte att göra idag heller.
Jag förstår inte hur man kan ha så lite energi. All lust är totalt borta, till allting omkring.
Men nästa vecka ska jag ha "upp-tempo"-vecka. Jag ska lägga mig i tid, komma in i bra rythm så jag äter ordentligt. Vilket jag har fått råd om att det kan vara boven till mina sömnproblem (tack Lina!)

Jag har också tagit beslutet att inte dricka alkohol mer. Eller alltså inte för evigt. Men ett bra tag iallafall.
Jag gjorde en neggo/possi-lista i huvudet om varför och varför inte:

Possi-lista:
du blir glad (på låtsas)
gör saker du aldrig annars skulle göra
eh... ja

Neggo-lista:
du går upp i vikt
du luktar illa
du blir konstig
du blir glad (på låtsas)
du gör saker du annars aldrig skulle göra
du mår jättedåligt dagen efter
man gör av med för mycket pengar (oftast)

helt enkelt. Jag klarar mig utan. Sist gick jag också ner -8kg på 2 månader utan att lyfta ett finger, bara sluta dricka alkohol. Frågan är bara vad jag nu ska göra på helgerna? Spela bingolotto?

Önska mig lycka till, tack!


Jag har drömt underbara drömmar hela natten om dig.

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag är inne på samma spår. Eller mest för att jag helt enkelt inte har råd. Men jag har en massa Canal+ och TV1000 (film film film, inte bara p-film) som jag tänkte titta ordentligt på de närmsta veckorna. Du är välkommen när du vill :)

2009-10-29 @ 17:53:56
URL: http://annerosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0