Dagens-fuckin-nyheter

Samtal

Jag - hej, det är Josefine!
Telefonsäljare - hej, jag heter bla bla bajs och ringer ifrån Dagens Nyheter! Har du Jan hemma? Eller det kanske är JAN jag pratar med?
Jag - Nej, jag är inte Jan, jag är Josefine och Jan är inte hemma, tyvärr.
Telefonförsäljare - Då kanske jag kan ta det där med dig?
Jag - Nej, det kan du faktiskt inte.. du får testa en annan kväll, som vanligt..
Telefonförsäljare - Jahaa, hehe.. okej, då testar jag lite senare igen! Tack och hej
Jag - Hepåre!

För det första: Låter jag verkligen som en vuxen karl på rösten!?!?

För det andra: Jag har själv arbetat som säljare och jag VET att att när man ringer upp en person som finns i registret och den inte är hemma så klickan man in "inget svar" och då kommer nästa säljare att få det där numret. Jag förstår dem, fullt ut. Men please, min pappa har tackat nej till Dagens Nyheter! så länge jag kan minnas. Eller ni på Dagens Nyheter kanske sitter med telefonkatalogen?

För det tredje: Gud vad jag INTE saknar att jobba som telefonförsäljare på SÖNDAGAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0