Plötsligt händer det..

Ni vet när man är singel så försöker man oftast leta överallt efter sin ideal-partner-in-crime.
Oftast träffar man olika slags människor som man tror och kanske hoppas att det kan leda till någonting.
Men när man inte träffar den längre så kommer man ganska snabbt på varför man slutade.

När Jag väl satte mig ner och bestämde mig för att "nej, nu fan tänker jag sluta leta, jag tänker sluta tänka, jag tänker bara vara jag, göra det jag vill och göra det jag ska göra". Helt plötsligt öppnas en helt ny värld.
Folk tittar på en med mer intresse för att man ser så otillgänglig ut. Folk småflirtar med en. Även om det bara är ett leende eller ett hej med läpparna utan ord som kommer ut ur munnen.

Som sagt jag kom till den punkten då jag raderade allt vad som hade med ideal att göra.
Det enda jag ville ha var pirr och fjärilskrig i min mage. Jag ville att hjärnan OCH hjärtat skulle dra åt samma håll.
Jag vill inte ha mittemallan och nöja mig med det. Som jag kan ha tyckt förut.
'jaja, bara vi funkar ihop och attraheras utav varandra såå..' Nej, så fungerar det inte riktigt i långa loppet.
Jag är inte 17 längre och kan nöja mig med ett ytligt förhållande.

Jag har träffat tillräckligt med människor senaste åren som har fått mig att inse vad jag INTE vill ha.

Det räcker inte med att man är snygg och kommer när det passar. Och som oftast också i långa loppet är ganska tråkiga när man tänker efter. 'vad håller jag nu på med då?'

Som sagt, jag slutade tänka. Och nu då? Jo, jag kan meddela att jag träffat en fantastisk människa på alla sätt och vis. Här handlade det inte om en första "fysisk" attraktion 'honom måste jag träffa', utan här var det annat så spelade roll och annat som ändå fick mig att give it a try-ryck.

För första gången någonsin sa det bara klick. Klick klick klick. All over.. Klappat och klart.
och för en gångs skull i mitt liv så säger hjärtat och hjärnan samma sak.
Jag är sjukt glad. Hela, hela tiden.

Den här personen har verkligen ALLT;
Namnet, rösten, längden, personligheten, humorn, skrattet, kroppen, klädstilen, musiksmaken, ögonen, munnen, han pratar om saker, han berättar om saker, han är intressant, han är intelligent, mogen, snygg och otroligt trevlig, han förstår sig på mig, mig och min sjuka humor. Han förstår min sarkasm, min ironi och han tar det.

Jag kan fortsätta och fortsätta...

Jag vill bara säga tack. Jag är en tjej som har pirr och fjärilskrig i hela magen.

beso baby.

Kommentarer
Postat av: Karin och Molly

Underbart :)

2009-09-26 @ 04:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0