Det vackraste..

Idag på jobbet hade jag ingenting att göra, så jag började att läsa DN.
Jag kom till dödsannonserna och fastnade. Sen satt jag och grät.
Speciellt när jag läste detta:

"Så har vi vandrat Du och Jag i kärlek, hand i hand
Så har vi delat varje dag i våra drömmars land, vår lycka var vår rikedom
nu har du gått, min hand är tom.
Nu säger jag de orden, de vackraste jag vet
Du var mitt allt på jorden och min evighet.
Din kind ej mer jag smeka kan, ej trycka dina händer.
Förlustens hela storhet jag el fattar än, vet blott att jag mistat en älskad make och vän
Ej oro och sjukdom nu gör dig illa, jag vet nu av visedom
Du sover så stilla."
- Gunvor




Jag gråter nu återigen när jag läser detta.
Ni som kallade mig utan hjärta, ni som kallade mig kall, jag ger er nu min hand.
- Jag, Josefine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0