thank god is monday

Love is in the air.
Kan rubriken vara för den här Måndagen om jag får och ska bestämma. Det ska jag.
Gissa när jag somnade igår? Nej, juste. Det visste ni inte. Vid 4 snåret skulle jag tro. Klockan ringde 06:30 och jag trodde att jag PRECIS hade blundat och somnat. Den känslan hade jag när klockan ringde.
Det var som att jag inte ens hade somnat. Hade jag ens somnat? Den frågan kommer bli obesvarad.

Jag sprang upp som en dåre och klädde på mig och min hund fär att springa (öh, gå) på promenad and do her needs så att säga. Sen var det bara kuta in igen, slänga av henne och kopplet och springa till jobbet.
Som vanligt var det tomt på barn när jag kommer så där tidigt på morgonen. Jag tog mig en fet kopp söderte och chillade biffen tills ungarna droppade in. Mina små gulleeeeegrisar. Seriöst alltså.

Jag har fått mer kärlek på hela dagen idag än vad jag får på ett år. hahahaha.. När jag är singel alltså. Vilket jag är ganska hårt just nu for the moment. Jag har fått massa pussar. Massa kramar. Helt spontant.
Dom har iofs pussat och kramats på varandra också. Gööööllisar!

Juste! Har även idag åkt massa stjärtlapp och pulka. Faaaaaaaaaaan vad jag älskar mitt liv just nu. (Om man bortser bostadsfrågan...) men annars. Åh, sweet sweet life. Att omge mig med små människor jag gillar, med trevliga människor, få aktivera mig. Precis som det ska vara. High on life!
Hade även stjärtlapps-tävling med mina oldie-kids som jag hade när dom var puttisar. Dom känner ju egentligen inte igen mig eftersom att min supegosse V frågade vad jag hette. Men like back in the days blev vi buddys igen.

Jag får så mycket beröm och bra feedback av övrig personal som jobbat med det i hundra år också, så då blir man ju glad också. Om jag får säga det själv så TROR jag att det är så att jag är så öppen som människa och tar till mig människor, så som dom är, att dom känner trygghet och lugn i mig så att dom kan "lita" på mig.
Jag tror att det är så. För annars tycker jag det är märkligt att nästan ALLA barn som påsts vara "inåtvända" tyr sig till mig och deras ordinarie förskolelärare tycker att det är jättemärkligt. Utan vidare ansträngning från min sida. jajajaja.. nog om mig.

Nu börjar tröttheten slå in. Jag borde ta mig en dusch. Min hårbotten kliar som inåt helevetti. Lika bra.
Man kan ju tro att jag har skabb, fett skabbigt.

Ok ok, jalla hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0