hurtig bulle

Så var den här veckan igång och snart slut igen.
Denna vecka har jag varit väsbybo. Mja, jag säger då det.. lever som en gypsy now-a-days.
Men det är smällar man får ta! Men jag gillar't! Lite variation i vardagen så där.
"Vardag" Är jävligt trött på att inte jobba nu. Faaa-han vad trist det är att släpa fötterna efter sig.
Nu vill jag ha Måndag. Göra mitt bästa och få mitt drömjobb sen är allt klart. Då kan jag börja leva på riktigt igen.. och slänga in mig på rehab ett tag också. Mamma tycker det iallafall.

Vi pratade lite om det. Det är ju många som dricker och roar sig så mycket dom kan för att dom mår dåligt och fortsätter att må dåligt. Jag göre, men jag mår inte dåligt efteråt. Ok, kroppen kanske.
Men jag blir gladare och skönare i själen, helt enkelt. Jag har gjort detta bra.
Vafan, orka sitta och gråta över saker som inte kommer att förändras.
Man kommer fram till bra saker ibland. UTAN att överanalysera och gnälla över saker som KUNNAT gått bra.
Nu gick det som det gick. och ja, det funkade inte.

Back on track.

Saker sker av någon anledning. Tror jag minsann.

För att citera P: "jag hade glömt hur det känns att vara lycklig"

Nu har jag betalat av allting och känner en viss lättnad.
Frågan är bara hur jag ska överleva nästa månad? Jaja, det återstår att se.

Idag har Mandis, jag och Tjorvis varit på en långprånka på 2h.
Vi hamnade på kyrkogården. Vi gick runt och kollade på alla gravstenar.
Att se alla dessa födelseår och när dom gått bort ger en, en liten tankeställare.
Man ska vara glad över det man har. Men... det är ju trist att folk aldrig kan uppskatta det man har först man har förlorat det. ELLER håller på att förlora det. Är det inte så?

Anyyyhoooowwww... Jag ska nog ta mig en durre nu så man blir människa igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0