skööööna december

Har ni sett på vädret gott folk?! Ja, folk här i Stockholms trakten iallafall? Det är fantastiskt!
Jag är ju som sagt inget fan av vinter, kyla eller snö. Så det här är PERFEKT i fröken Josies ögon, kropp.

Nåväl... vart fan ska jag börja?

Förra veckan blev jag magsjuk. Kunde inte jobba på hela veckan. Blev deppig (+ fattig) och ville bara dö.
Sen kom julen och allt var mys mys. Jag fick massa grejer till lägenheten och en suuuuperfin vardagsrumslampa. Eller jag tror att den ska få vara där iallafall, annars i ENA sovrummet. Yes, vi har två.

Sen så lämnade vi årets dyraste och finaste julklapp till ena familjehalvan. En liten (stor) Marley!
Han är världens gosing. Jag vet, jag köpte en HUND till dom i julklapp. Snäll tomtemor.
Han blir nog en stoooor hund. Heheh, rottis, alaskan husky och collie och han är världens gulligaste.

Och inte är vi klara med hundapratet! Jag fick också en hund i julklapp, HAHA. Av mormor.
Men henne hämtar vi inte hem först 7e Januari. Längtar ihjäl mig! Ska bli så sjukt spännande och se hur hon kommer att se ut. Hängöron nu, stående sen? Who knows. Nog med djur nu.

Idag är jag sjuuuukt trött! Tillbaka till jobbet nu efter hur många dagar hemma som helst. Känns helt sjukt. Både för mig och min plånbok. Fyfan. Bara för att man ska flytta, så klart! Men det löser sig.

Kom iallafall till jobbet, skitnervös då jag skulle hem till en ny brukare.
Har bara träffat henne 1 gång innan och då var jag livrädd för henne. En tjej på snart 18 år... ja, ni vet. UNGDOMAR.... säger gamlingen. Men åååh, hon är så söt! Jag väckte henne och hon flög upp med armarna och sa att hon hade saknat och längtat efter mig och att hon vill att jag ska komma varje dag.
Jag väcker henne 3gg/veckan. Anyhoooow. Jätteroligt! Sen väl på kontoret, där jag är nu, så kollade jag av telefonsvararen. Då är det en annan brukare som är lite arg, sen är han upprörd (är han alltid..) och sen säger han att han vill ha mig som kontaktperson för att jag är så trevlig och snäll! Och sånt gör en mycket glaaad!


Nåja, är superdupermätt. Klockan 17.00 har jag nästa hembesök och då blir det säkert en promenad. Fan, helt fel brallor på mig. Supernya, tighta jeans. BRA JOSSAN!


Det var den uppdateringen. Det kommer mera, dananan nanana lalal...

Juste! Jobbar nyårshelgen. KUL. MEN.... CASH!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0