det där med barn och kroppen

Alla tycker ju att det är lite pinigt och lite jobbigt när barn frågar saker om kroppen. Ni vet vad.
Och lite sånt omkring det. Men ändå så blir man helt fascinerad av vad dom EGENTLIGEN tror om våra kroppar.

Idag var jag ute på gården på jobbet och blev jagad av grabbarna grus. 3 av dom iallafall.
Sen tar jag tag i ena. Pojke1 och pussar honom på pannan och han tycker att det är skitäckligt. Fast egentligen inte. Sen kommer Pojke2 och säger: "gör så där på mig med!" och så pussar jag honom på pannan. Så klart!
Rättvisa gott folk, rättvisa.

Sen talar jag om för dom att det är ju jättebra att dom tycker om pussar.
Då kommer dom få massvis med tjejer i skolan sen. Varpå diskussionen påbörjas:
Pojke3: eeeeuuuhhh, tjejer är fula!
Jag: nähä! vi är jättefina ju! är killar mycket finare än tjejer eller?
Pojke3: aaah! killar är mycket coolare för dom har pung!


Jag blir helt chockad och måste bita mig i läppen för att inte garva ihjäl.

Pojke2: och vi har iallafall rumpor!
Jag: men va! jag har ju också en rumpa!
Pojkarna i kör: neee, du har en snippa!
Jag: ja, men tjejer har faktiskt en rumpa också!
Pojke2: nää, ni har en snippa ni kissar med och när den blir full så kissar ni med den andra snippan!
Jag: nej men det blir ju lite fel! baken är ju stjärten!
Pojke1: ni har ingen stjärt... ni har bara ringar!

Och så börjar dom skratta helt hysteriskt och tycker att jag är helt knäpp som tror att jag har en rumpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0