snark x35

Jag drömde en hysterisk dröm inatt som gett mig magsår och dåligt samvete.
För det första så drömde jag att det var stopp i tåg/buss-trafiken (vilket är true story iofs..jämt) jag började 08.00 och när jag stod och väntade på mitt tåg (i drömmen) så var klockan 1. Lissan ringer mig och är som ett åskväder och flyförbannad. Där stod jag och ingen buss och inget tåg i sikte. = dåligt samvete. = inte mitt fel.
Och inte nog med det så hade jag ju Tjorven med mig och det värsta av allt var att när jag väl kom på tåget så hade jag glömt både väskan OCH Tjorven på TÅGET! Så jag fick panik och grät som en idiot.

Så jag sov väl inte så jävla bra får jag erkänna. Det är inte friskt att man ska få dålig sömn för att man VET i sömnen att tågen och buss-trafiken inte kommer gå som den ska.

JA, vad fick jag erfara när jag gick till bussen imorse? Jo, jag fick stå och vänta på den i 25 min.
Frös ihjäl. Busskuren fylldes med människor. Vissa gick hem igen, vissa inte. Typ, jag.
När väl bussen kommer och tar mig till stationen är det signalfel i tågtrafiken. Ovanligt.
"Ersättningsbuss mellan Upplands Väsby - Märsta"
JÄTTEROLIGT! Ringde till jobbet och sa att jag kommer när jag kommer. Det är ju inte aaaaaalls mina pengar som ryker. Inte alls. Inte mina tår heller.

När jag lagt på så ändrar dom och ett tåg är på väg in. Men Grattis! Jag kom iallafall i tid till jobbet.
Vilket är skönt. But still! Jag hade lika gärna inte kunnat komma till jobbet alls. Åh, jag blir på sååå bra humör när detta händer VARJE gång jag beger mig bort från hemmet. Och hemma är det kul, not.

Nåja, den här veckan verkar gå snabbt iallafall. Redan Onsdag! Det tackar man för.
Men sen är jag lite orolig. Det ska tydligen snackas om min tjänst jag har på jobbet imorgon.
Jag är sist in = först ut. Vad ska jag då göra? Blä, nu blev jag på ännu dåligare humör.

Nej, nu ska jag sluta whina.

Lotta frågade mig nyss: "haru tagit en kommunalkarra?" Det fick mig dock att börja skratta nyss.

MEN BLÄ! Jag vill inte lämna dessa människor. Redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0