blatte-mammor

Och inte LATTE-mammor!

Har suttit och kissat ner mig av skratt efter att jag tittat på lite gamla youtube-klipp med Ana-Gina.
Spexiellt där hon pratar om invandrarmammor. Jag döööööööööör. På riktigt.

Är det något jag skrattar åt, så är det människor som kan driva med sig själva.
Och jag skrattar speciellt då jag kan relatera typ hela mitt liv till allt det dom säger.

1.
Din mamma är arg, din mamma går runt och pratar med sig själv i minst 15 min. Högt, så att man hör att hon är arg och irriterad.

2.
Hos läkaren så är det HON som förklarar vart DU har ont någonstans och man ba "aha.... eh va?! nej det har jag inte" - tyst nu! det har du visst!" Sen kommer man därifrån med astmamedicin för 50 år bara för att man råkat harkla sig en gång.

3. Frisyrerna och klänningarna. Jag hade JÄMT klänning. Och med klänning menar jag finklänning, sailor-klänning, rosa, lila, med glitter och pärlor. Frisyrer - FLÄTOR! Som är så hårt gjorda att man trodde att skallen skulle flyga av. Eller toffsar mitt på huvudet. Ja, eller varför inte bli klippt i hockeyfrilla så man såg ut som en liten grabb!

Det ÄR inte konstigt att jag blev värsta frisyr/kläd-rebellen på äldre dar och ville aldrig ha klänning/kjol. Utan jag klädde mig i baggyjeans, svarta stuprör, t-shirtar med tryck, färgade håret kolsvart, klippte det själv. Ja, ni vet.

Jag vet ju att det blir så där, när man själv är uppväxt på ett slags vis. Hahaha..

anyhow. Det var micket roligt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahaha hon är grym! :)

2011-06-22 @ 08:40:42
URL: http://mramandaforsberg.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0