Barn till varje pris?

Var det någon som såg det igår?
Jag vill bara påpeka att jag blev skit-irrterad på hon som är 45 år och 6-barns mamma.
Då menar jag att jag fick psykbryt på henne.
OKEJ, att man älskar barn över allt annat och man vill skaffa miljoner barn.
Men snälla, lite logiskt kanske man ska tänka också.
Hon sitter och säger i TV att familjei nte har några kronor kvar nu.
Men ändå så ska dom spara och fortsätta försöka få ett till barn.
Fruktansvärt egoistiskt. Man kanske ska ha råd med dom barnen man har, INNAN man skaffar sig flera, eller?
Hon sitter i TV och berättar att dom lever nästintill "fattigt" och att barnen är "vana" vid det.
Och så säger hon att hon inte vill att hennes barn ska tycka om flera år att dom kunde gjort andra resor istället.
"Men det hoppas jag ju så klart att dom inte tycker..."
NEJ, klart du inte tycker.
Åh, okej. Efter imorrn ska jag skriva lite roligare saker istället.
MEN. . . . . DET HÄR ÄR SÅ JAG TYCKER!

Kommentarer
Postat av: sandra - när två blir tre

<3



Kan hålla med dig där.. varför skaffa fler barn då man nästan inte har råd med dom man redan har? och 45 år dessutom! borde man inte ha lite mer förstånd?

2011-11-01 @ 16:23:49
URL: http://sandeepistol.blogg.se/
Postat av: Marlene

Men hur kan du döma henne?? När du själv försöker skaffa barn till varje pris och inte har råd att köpa leverpastej när du precis fått lön? Är inte det lite dubbelmoral att skriva så då?

2011-11-01 @ 21:14:31
Postat av: Anonym

Marlene, om jag skojar om att jag inte har rås att köpa leverpastej så är det en sak. Jag får tycka preeecis va jag vill när jag vill.

2011-11-01 @ 22:29:47
Postat av: Anonym

Sen Marlene, verkarsu totalt missupfattat det jag stör mig mest på i hela inlägget. Sen om du har frågar eller åsikter om mina planer för framtiden så kan du ta dem med mig :) du verkar inte veta allt om mig

2011-11-01 @ 22:57:08
Postat av: Marlene

Text kommer alltid att misstplkas så är det. Då är jag ledsen om jag missuppfattat dig! Man kan bara utgå från det som man läser. Sen det du skriver i nästa inlägg. Jag som sagt läser ju bara det jag läser och då kan det bli konstigt men så är det. Och jag sitter inte ihoptryckt med nån i nåns lägenhet och spekulerar. Jag har läst saker i din blogg (som är öppen för alla) och sen frågat olika folk som känner dig och pratar med dig mer vad som händer. Men ska jag inte göra om. Det är alltid bättre att fråga personen i fråga själv.



Jag vill absolut inte såra dig! Och jag är inte sån. Det är ju bara kritik. För jag vet ju att du inte brukar (nu har du ju nytt jobb vilket jag är jätteglad för!) ha pengar och då tycker jag det är fel att du kritiserar denna människa på tv. Och det är ju faktiskt lika som du skriver att du har inte frågat henne i fråga utan bara kritiserar henne utav tv:s vinkling hon kanske sitter hemma och är arg över tv:s vinkling också. Men så kommer vi människor alltid att vara.. Dömmande..



Vill inte att du ska var ledsen! Var aldrig meningen!

2011-11-02 @ 08:32:41
Postat av: Josefine

Jag förstår absolut att saker misstolkas och missuppfattas. Men jag tar åt mig och känner mig kränkt när jag hör från andra att folk pratar om mitt liv och då just antar saker och kanske får för sig saker som inte stämmer.



Även om vi nu skulle planera barn är det ingen annans sak att göra med. Fol får ha åsikter men då kan man säga det till mig. Jag skulle aldrig skaffa barn om jag visste att kg inte hade ett jobb, kanske inte får ett jobb osv. Jag är

Faktiskt ite så dum som det verkar. Sen är inte alla perfekta. Och ite hon på tv heller. Me. Jag står för att jag tycker att det hon gör är egoistiskt och att man borde ta hand om dom barnen man har istället för att skaffa massa bar för att man känner ett tomrum. Sen förstår jag väl hennes längtan kanske efter mer barn. Eller jag vet i te. Men JAG tror i te man kan ge alla sina hundra barn lika mycket kärlek. Men bad vet jag, hon kanske kan set. Men just då blir jag irriterad.



Men om du undrar något så fråga mig, jag svarar gärna och är ärlig. Om folk är ärliga mot mig och i te pratar bakom min rygg och tror saker. Nu menar jag inte att just du kanske gör det. Men allmänt.



Ingen kommer någonsin ha exakt samma möjligheter innan man kanske skaffar barn som alla andra. Så är det bara.



Men som sagt, du och jag ja gärna prata och jag kan berätta om vad som händer i detalj i mitt liv om det intresserar.



Jag mår som en bergodalbana varje dag för saker och ting,

Men jag försöker verkligen.



Jag blev/är ledsen just när det kommer från människor som står mig nära (tycker jag).

2011-11-02 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0