"bra jobbat Jossan!"

Hualigen! Idag vaknade jag utav mig själv 07.50 och var inte ett dugg tjurig eller något annat tråkigt.
Steg upp och gjorde frukost som bestod utav; äggröra, två HAVRE-knäcke (jag är en häst) och och ett glas juice!
Sen vid 10.30 tiden plockade min kära faster upp mig och vidare for vi till gymmet, där hon också arbetar.
In och skaka hand med Frank. Frank är trevlig. Frank är min PT! Frank är ett roligt namn. Jag tänker enbart på 'De tre vännerna och Jerry' när jag hör namnet FRANK. Ska jag fortsätta? Ne.

Upp och hoppa på löpbandet. Jag prominixade kanske i 15 min, jag avled. Asajobbigt! Så står Frank framför mig "du verkar riktigt taggad!" YOU BET. Så ökade jag farten på bandet. Vilket jag inte skulle ha gjort. Jag avled, igen.

Upp och hoppa på vad-dom-nu-heter. Som känns som trappstegen till lustigahuset på grönan. Vilket skrämmer mig.
Har alltid avskytt dom och fastnat ett antal gånger. Motoriken Josefine, motoriken vart är den då?
Nu började jag svettas som en gris och mjölksyran kröp fram.

Upp och hoppa på cykeln. Här trampade jag gärnet! Å helvete vad mina ben vek sig när jag steg av, haha.
Bridget Jones = Josefine Törnberg. Men jag gjorde det, UTAN paus.

Sen tog sig iallafall jag och Faster ner till andra våningen och styrketränade lite. Skönt att jag körde 25kilo dirr på min rygg, det var skönt. Nu känns det dock som att jag inte ens har någon rygg.

Sen hade vi maskinen där man tränarna ljumskarna eller vad det är. "Sexmuskeln" som min Faster kallade det.
Man sitter och bresar ganska mycket. Next time sitter jag där. Då i kortkort...kjol.
NEEEEEEEEJDÅ.

Sen skulle jag hoppa in i solariet, kul att det var fullbokat hela dagen och hela helgen, KUL.

In på Delikatessen och beställde sallad. Jag skrattade som en åsna när jag såg lappen vid negerbollarna "Kalla den vad ni vill". Underbart, ljuvligt, så himla fjantigt! Jag har tillochmed en kokbok där det står "negerboll" :D
Den där smilisen får vara där.

Fick alldeles nyss ett jättegulligt sms.. eller rättare sagt TVÅ

1. "Du är riktigt fin du."
2. (några sekunder efter..) "Och mycket charmig och trevlig så klart."
Gillar övergången att jag faktiskt är charmig OCH trevlig och inte bara fin.

Sånt gillas att få när man är söndertränad och svettig.


Claude Kelly - Like an Iceberg.mp3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0