like a bittersweet melody

Mitt liv alltså.

Min mamma tog med mig till akuten där jag fick vänta i ungefär 25 min för att komma in. EFTER att jag hade tid alltså. När jag väl kom in så kollade hon min hals och mina öron och mina slemhinnor (mjau) i näsBORRARNA. Tur att jag snöt mig precis innan. Jag hade rivor i halsen efter hostandet och torra slemhinnor. Mysigt det med.
Sen skulle hon lyssna på mina lungor så jag var ju tvungen att ta av mig tröjan. Mamma kollade på mig och öppnar käften som alltid, "men hur mycket har du gått ner egentligen? du ser ju ut som ett par vandrande tuttar bara!" Läkaren tittade lite förvånat på mig och log lite halvt. Om ens det. Ja, vi har någon störd åkomma i familjen.
Sen blev jag skickad på röntgen för att röntga ansiktet. Hon som tog hand om mig, Nancy sa att jag var tvungen att ligga stilla, inte öppna ögonen och stänga munnen. Efter 20 sekunder börjar jag asgarva. Från ingenstans. Sen började jag tänka på att det kan vara något allvarligt med huvudet så jag slutade skratta ganska direkt faktiskt.

Sen fick jag och mamma slå oss ned i en stol och vänta. Vi satt och läste i lite broschyrer. Jag läste en om underlivssvamp och mamma om bensjukdomar. Mannen mittemot mig kollade underligt på mig när jag satt där, snygg som fan och läste om fittsvamp.

Sen fick jag komma in igen iallafall och då berättade hon att jag har ett virus. Jag har en påbörjad inflammation i bihålorna som måste botas, så jag fick antibiotika och lite renixin också. pill pill! Sen har jag tryck i huvudet, därav min huvudvärk. Känns ju tryggt att jag iallafall vet vad det handlar om nu. Men det sjukaste var att hon sa att "skadorna" var på höger sida i mitt face. Men varför har jag då som ondast på vänster sida? Vilket jag glömde fråga i stunden.
Nåja, nu ska jag iallafall blir frisk.

På vägen ville mamma att vi skulle äta på McDonalds. Hon satt som ett litet girigt barn "jag vill ha huuuset, jag vill ha huuuuuset med leksak". Ja, jo tjena! Vad beställde hon då? Jo, Big Tasty. Tur att hon är liten och nätt.

Köpte några magtabletter till henne på apoteket som hon var tvungen att ha.
Jag: Är det skit-tabletter? Så man skiter asmycket eller?
Mamma: Japp! Det sätter igång magen. Sen sprutar det bajs ur öronen!


In på Coop för att köpa lite saker. När vi går förbi ett gäng snubbar. Så säger mamma: "puss!" och pussar mig på munnen. Männen kollar på oss med hakan nere vid fötterna. Mamma lägger av ett asgarv: "Nu trodde dom säkert att vi var ett par lebbar!"

Det är alltid ett äventyr att träffa min mamma.

Kommentarer
Postat av: J

Japp, det är södertörns ninjautbildning ;)



Skön mor ju =P Men är du sjuk i huvet josefine? Hur känns det? =/

2008-12-10 @ 18:20:48
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Daniel

Stackars jänte, hoppas du blir återställd snart!

Å heja heja vilken morsa du har! :)

2008-12-10 @ 19:27:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Stefan

Jag tror jag gillar din mor mer än vad jag gillar dig. är hon singel?

2008-12-10 @ 19:52:47
Postat av: Tutten

Stefan - Nu ska du inte vara sådan! Du kommer alltid gilla mig mest. och ja, hon är singel. Än så länge!

2008-12-10 @ 19:53:30
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja men du har ju spetälska nu för tiden, det går ju inte. har du inte sars i ögat så har du det i kroppen. man kan ju inte tycka om pestsmittade, såna människor ska man smutskasta och peta på med pinnar.

2008-12-10 @ 21:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0