det e la en självklarhet!

Kom till jobbet idag lagom svettig.
Var svinkallt när jag gick upp imorse, så det blev långbyxor och tröja OCH kavaj.
När jag kom till bussen svettades jag ihjäl. SOL. ah.

Shirley våran nya kinesiska-kock hade med sig vårrullar till mig idag.
Hon är ganska gullig. Hon kramas jämt och säger att jag är så fin och söt.
"you look like a superstar!" joman tackar ja. Hahah..

Det finns en finsk-svensk man som alltid, ALLTID, varje dag äter lunch hos mig.
Och han är alltid lika skum. Han är trevlig men ser ändå så arg ut och pratar med en sån där dialekt.
Man blir lite halvrädd varje gång. Jag talar alltid om för honom vilken meny han ska ha. Och det är ju rätt förstås.
Men tillbaka till läskigheten: när han äter, sitter han alltid och tittar på mig. Följer mina steg och rörelser.
Inte nog med det så har han långärmad tisha, mjukisbyxor (med dam-modell) och finskor och en "lilla-My toffs" på skallen. Idag snodde han med sig sina ätna pinnar som han gick och sög på.
Skum typ det där.

Koko är lika kär i mig och min kropp som vanligt.

Hemgång och glömde så klart att lämna nycklar till Sara. Så hon fick springa med all hast till tuben för att hämta dom.
Det spöregnade OCH blixtra OCH åskade. Är det farligt att åka tåg när det blixtrar? Jag vet inte. Berätta.

På pendeltåget blir det självklart signalfel. Ovanligt. Sitter där som en mupp och ser regnet ösa ner.
Tanken på att jag skulle missa bussen blev jag påmind om så klart.
Men nä, för den stod och väntade. HALLELUJA!
Blöt om fötterna blev jag och nu nyser jag och prosar som en idiot. Fint!

Väl hemma så fungerar varken tv, dator eller något. Eller datorn funkade, men inte internet.
Så det bev att titta på det som fanns på Pontus dator. Disney-filmer!
Har hunnit med både Bambi och Askungen. Fyfan så jag har skrattat. Underbart.

Nåväl... nu är jag fisig efter köttbullarna och så har jag satt mig i skön position i sängen med lappisen i knät.
Dags att dra igång lite äldre PH-avsnitt. Jeeeesus. Pinsamt. Mjukporr är vare ä!

fastän ditt hjärta kanske gråter, så kommer drömmen åter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0