Nostalgitrippen

Hoppade nyss in på Anne's blogg och uppdaterade mig lite.
Jag blir rörd och jag saknar henne förjävligt mycket.

Jag tänker tillbaka på alla äventyr och galenskaper vi gett oss ut på genom åren.
Vi har en dam att tacka för att vi träffade varandra. Ingen av oss har någon kontakt med henne idag. Haha..
Men tack!

Jag sitter och skrattar och halvgråter igenom minnen.

Minnen om hur vi satt på planket på playahead och raggade fest med ett varsitt sexpack trefemmor.
Våra spontanfester till höger och vänster i stockholms län.

En gång för många år sedan träffade jag Thomas som bjöd över oss på fest.
"Fest" han bjöd oss över. Han och jag träffades. Men han hade en annan tjej där. Och det var bara massa grabbar, Anne och jag. Och massa öl och cider. Vi sticker därifrån med två andra killar. Robin Hood med skäggstubbet fann mig.
Surmjölken Garry hittade Anne. Vi traskade vilse i solna. Det var sommar. Det regnade. Vi gick och gungade. Det fanns maaaaaassor med kaniner där. Robin Hood gungar mig och jag säger: "det är raaaaabin hoooood jag vill haaaa..inte".
"Festen" fortsätter mot en parkering där jag blir upphånglad bakom en bil med tungan i halsen och för mycket saliv.
Sen slår vi oss till ro utan grabbarna på Max för att invänta en buss som aldrig kommer. Klockan 7 på morgonen tar vi tunnelbanan hem till täby där vi skrattar åt natten.

En annan gång något år senare hamnade vi på en fest i Akalla. På vägen till festen träffar vi en kille som säger att det går en "sneakers-baxare" på gatan där vi gick. Jag och Anne (och Amanda som också var med) SPRINGER till porten.
 "Don't you dare touch my sneakers!"
Väl på festen är det jag, Anne och Amanda som är svennebananer. Resten av packet kom från varsin del i världen.
Jävligt roligt. På den tiden var jag och Anne kära i Darin (hjälp). Så vi tyckte ju om alla som såg ut som honom.

Saknar sommaren då jag så gott som bodde hos henne. Vi solade, vi drack öl, vi drack vin, vi drack drinkar, vi lyssnade på hög musik. Vi njöt. Vi bodde på nivå22. Vi var jämt ute. Överallt. Där det fanns efterfest. Där fanns vi. Där det fanns snygga killar. Där det fanns fula killar - Där var vi också.

Vi har gjort allt - och lite till.
Och jag älskar det.

Världens bästa Anne.




i love you

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag är iofs fortfarande kär i Darin, men det pratar man kanske inte högt om?



<3

2009-08-03 @ 02:18:47
URL: http://annerosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0