skepp o hoj!

Sådärja. Nu var man hemma igen efter en helg i skärgården.
Jag är jävligt glad att jag är så spontan som jag är och hoppade med ut på segling.
Sjukt mysigt, sjukt kul, sjukt läskigt. Detvillsäga som Jonte säger "det är ett äventyr!"
Och det kan jag hålla med om till 100%

Vi anlände till Björkö vid 2-3 tiden på fredagsnatten efter att ha varit och hälsat på bror min i Norrtälje.
Han var ute på Teatern? med sina vänner. haha.. Och jag hängde med hans vänner.
Sedan gick vi och la oss gansla snabbt. Vi allihopa utom en hade snarkat ihjäl oss så att en av inte kunde sova.
Men jag hade snaekat "gulligt" så det gills inte.

Dagen efter var det bara packa ihop och bege oss till båten. Segelbåten, F12.
Jag paxade plats i fören där jag låg som en kung och solade mestadels. Förutom då jag var tvungen att styra hela skutan. Liiiite långtråkigt när man inte hade någon vind. Haha...

Vi kom en bra bit iallafall. Efter ett tag så höjtar Sebbe till:
- kolla hunden i vassen!
- det där djuret är alldeles för stort för att vara en hund
- det är en svensk flodhäst!
- äh, men lägg av... det är en KOSSA!

Där satt vi i segelbåten och såg en kossa som stod i vattnet och tuggade vass.
Där den väl klev upp eftersom att vi ville komma närme så såg vi (JAG) att det var en tjur.

När vi sen har hittat oss en Ö där vi ska tälta. Så kommer vi ju faktiskt på att vi faktiskt tältar i en tjurhage. Kossor på andra sidan. Vi slår upp tälten. Sen grillar vi hamburgare och äter less sugar godis.. 
När det är dags att sova så får jag en blöt sovsäck.
Sebbe - hade jag varit en gentleman så hade du fått låna mina sovsäck, men det är jag inte
Jag - ditt as! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR
Sebbe - förresten, har du en kudde eller?
Jag låg i det där tältet och skrattade så det hördes över hela skärgården kan jag tala om. Sebbe likaså.
Sen skulle vi titta på family guy. Jonte vaknar till och blir grinig "VI ÄR FAKTISKT PÅ SEMESTER, SLUTA TITTA PÅ TV!"

Sen somnade vi. Eller jag först tror jag. Jag som aldrig mer skulle tälta igen. Och nu minns jag varför. Ont i hela kroppen. Och jag ligger och är rädd för allting. Det knakar förjävligt i skogen. Och tanken på att vakna med en tjur i ansiktet var inte min bästa tanke. Sebbe tyckte jag var en tönt, en riktig Kerstin.

På hemvägen idag hade vi riktigt med vind och det var fan kul. Sebbe var kerstin idag som tyckte att jag gjorde så att båten lutade fööööööör mycket. Äventyr Sebbe, äventyr.

Det roliga är att allting börjar med att jag TROR att jag ser en älg ner mot motorvägen så jag skrämmer ihjäl alla i bilen. Jonte ville stanna bilen, kasta ut mig, och köra över mig.
Sen höll vi på köra på en räv, då skrek jag igen. Då ville han skjuta mig istället.

Och när vi nu seglade hem så ville han köra över en svan-familj också. Då blev jag arg.
Jag som tittade efter svanar överallt. Fiiina fåååklar det-tära!

Idag har vi varit i Norrtälje igen och käkat glass och kört gocart. Eller inte jag. Jag bangade.
Jag ville köra, men inte när jag måste köra samma bana som Jonte, Sebbe och Daniel. Det är inte ok.
Daniel flög ut i skogen. Det var riktigt roande att titta på iofs.
Karin och Molly var där en stund också, så jag har fått pussa och kramat på min lilla prinsessa med!

Det jag vill komma fram till är att jag har fått något gjort den här sommaren.
Och jag har inte ens bränt mig. Sweeeeeeeeeeeet!

Apråpå ingenting. Hur gammal är du? Bete dig som en vuxen man. Please...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0