graci!

Igår var jag bajsnervös hela dagen eftersom att jag, min bror och en anställd (Camilla) ifrån Norrtälje skulle åka till ett företag på söder och lära dem att göra sushi. Det gick faktiskt över förväntan.
Även om dem hade druckit lite och var halv-vingliga och avbröt ibland. Men det var kul. Dem tyckte nog också att det var kul. Tydligen. Glada miner när vi skulle avrunda iallafall.

Sen blev jag lite stressad eftersom att jag blev trackad av Sandra hela dagen. Alltså stup i kvarten.
Men jag drog till henne så fort som möjligt där också Malin och Marlene befanns sig.
Jag fick välkomstdrink med jordgubbar och ingen äcklig tequila som jag hade förväntat mig. Eeehe.
Sen korkade vi upp vinaren, åt chips, morötter och dipp och snackade massa gojja.
Jag och Marlene pratade om någonting och kom in på IKEA. Helt plötsligt öppnar Malin munnen.
(Hon är ganska pryd i vanliga fall..) "Jamen jag vill iallafall ha sex på IKEA". Jag och Marlene blir tysta och tittar på varandra för vi uppfattar inte riktigt vad hon menar. Egentligen. Vi tror att hon pratar om någon hylla.

Malin: Nej men jag och X (hennes karl som jag inte vill hänga ut, haha) var på IKEA, och vi hade ju gått in som i en labyrint och det fanns inga människor där så då sa jag det "kan vi inte ha sex nuuu?" Tror ni han ville det eller? MEN NEJ! Hur kan en kille säga nej när man vill ha en snabbis på IKEA!?

Jag och Marlene skrattar ihjäl oss.

Malin: Han skrattade typ bara åt mig och ba: "men Malin.. du är ju pervers!"

HAHAHA. Jag och Marlene försökte lugna henne med att han säkert bara blev chockad över förslaget och förmodade att hon antagligen bara drev med honom. HAAH.

Vilka problem. Jag säger då det.

Efter några drinkar, glas vin och påtvingade shots så var jag fit for fight. Jag var egentligen sjukt sugen på att gå ut. Men sen blev jag bara myssugen istället. Sandra hotade mig med att säga upp bekantskapen om jag åkte ifrån henne med sista tåget. Hon blev putt och snodde min telefon.

Sandra: Heter jag Kanninen eller KANINEN på din telefon???
Jag: Du heter ju Kanninen?
Sandra: FYFAN! GULLIGT
Jag: MEN VAAA?
Hon sitter och fipplar på sin telefon. Sen visar hon den för mig.
Displayen: Törnberg.

Jag: Men nu är du lite taskig!
Min display: "MIN ÄLSKLING!"
Jag: Glad nu? Snäääälllaaaaaa..

Iallafall. Apårpå telefonen. Jag skickade två felskrivna SMS till henne igår. Ni vet när man ska skriva snabbt och T9 inte riktigt vill samarbeta.

"Kari åker nu!"
(Hennes pappa heter Kari. Hon fattade ingenting.)
"Haha, men jag sket fort som fan!"
(Haha, men jag SKREV fort som fan!"

Tids nog så blev klockan så mycket och jag längtade att få sniffa på lite hud.
Vi ringde en taxi. Sen skulle jag EGENTLIGEN bara åkt till stationen för att ta tåget till stan. Men istället ordnade Sandra så att jag fick fastpris ända hem till Markus. Schysssssttt kompiiiis!

Jag hatar att sitta knäpptyst i en taxi. Jag vet aldrig vad jag ska säga.

När jag väl var framme och jag och M skulle ta oss in porten. Så är det låst.
Där står jag full påklädd med väska och två påsar. Han står där med tischa och shorts.
Det är inte sant. Vi är fast. Kl 2 på natten. Jag fick springa runt huset för att se om någon var vaken. Det fanns ett fönster på nedre botten som var öppet och precis över en bänk. Så jag ställde mig som ett psyko och började ropa: "Halllååååå hallååå.. hjälp". Ingen reaktion.

Gick tillbaka. "jaha, vi får vänta här tills någon kommer". Optimisten han själv.
Efter 15 min kommer en gubbe som öppnar. Jag tackar för mitt liv. Han säger inte ett ord och kliver in i andra hissen. När vi väl står i hissen så ser jag ett jobbigt leende i Markus ansikte.
Jag: Vad är det?
Han: eeeh.. alltså. Vi kommer ändå inte komma upp till våning 3 utan nyckel.
Perfekt.

Så i ytterligare 45 min satt vi i en trapp och försökte knacka så att någon skulle höra.
När vi nu varit "utelåsta" i över 1h så kommer det en kille som räddar våra skinn och vi slipper sova i trappuppgången. THANK GOD. Han var snäll han. Han hade pärlor i sitt skägg.

Freedom och en säng och han. Perfekt.

Vaknade av solen idag och en mysig en bredvid mig. Lovely.

Sen åkte jag hem och gick in på pizzerian. Beställde mat till mig, min padre och min bror.
Så frågar han: ska du äta här?
Hur hungrig såg jag ut att vara egentligen!?

Nu ska jag infinna lugnet och bara vara mysig.

besos!


Kommentarer
Postat av: Karin och Molly

En gång var jag och mina kära vänner på GM som det då hette. Alla fick för sig att åka till steningebade tför dett nattdop. Jag är livrädd för sjövatten. Det bestämdes att jag skulle sova hos dom fast jag bodde på skolgatan?? Jag går upp och däckar. vaknar 7 på morgonen och har 100 missade samtal och ingen svarade när jag ringde. Vad hade hänt? Jag var fortfarande full. Jag får ångest och städar heeela deras lägenhet. Försöker ringa Johanna och till slut svarar hennes pojkvän Patrik och säger: - Du är heeeeelt jävla slut i huvudet, Johanna vill INTE prata med dig..

Det gick över.

Men dom hade stått iskalla och dygnvåta och försökt ta sig in, jag skulle ha kastat ner nycklarrna. Deras kreditkort hade jag så taxi var inget för dom. Ingen av våra vänner svarade. Så stackarna fick KNATA till Valsta till en dom visste bodde på bottenplan. ( ja jag har skuldkänslor fortfarande) Dom var helt övertygade om att jag dragit med ett ragg hem till dom.

Men så lyckligt var det INTE! Fylleångest.se Appropå utelåsta och Märsta

2009-11-21 @ 22:17:53
URL: http://minlillamolly.blogg.se/
Postat av: marlene

Hahaha... Guuud va vi skrattade åt Malin. Jag fattade verkligen inte va hon pratade om först.. Måste göras om!

2009-11-22 @ 02:19:17
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0