EEEH JOUJOU!

Jag är tillbaka till verkligheten nu. Igen. Och är lite deprimerad. Eller alltså, det är skönt att vara hemma hos Alex igen. Men seriöst, JAG ÄLSKAR TUNISIEN! Förstå att jag för några timmar sen var i Afrika och nu är jag hemma i ett grått Sverige. Där jag dessutom möts av massa tråkiga nyheter. Men jag tar det i ett annat inlägg för här ska allt ROLIGT som har hänt mig denna vecka skrivas. Och allt inte så roligt, haha.
Dag 1: Vi kom ju fram nästan mitt i natten så det var inte särskillt mycket som hände denna dag/natt kan jag tala om. Vi packade upp våra saker, sen sov vi nästan direkt för att vara fit for fight dagen efter.
Dag 2: MEDELHAVET! Genomskinligt vatten och det var underbart,. Förutom att jag svalde halva havet antal gånger och blev BLIND varje gång jag fick saltvattnet i ögonen. "I CAN'T SEEEE, I CAN'T SEEEE!" Jag blev känd för den blinda tjejen. Jag använder solskydd 15 denna dag och bränner mig inte alls och känner att "aah shit jag kommer bli så jävla brun denna resa" Ja, alltså jag var vit som ett spöke när vi kom dit. Jag fick höra ett antal gånger av personalen "oooh, you are very very, verrrry white!" Kul. På kvällen träffar vi världens gulligaste belgier och blir poolers med dom. Vi fick lite senare veta att dom dock bara var 16-17 år.. men JAG speciellt hade inte tid för åldersnojja. Dom var så himla gulliga. Och pratade franska. Hallå liksom!?
Vi bodde all-inclusive så vi hade ju gratis ALLTING! Jag kunde gå och hämta vin, öl och drinkar precis när jag ville och hur mycket jag ville. Thalassa är BÄST! Jag och Annie-nini var dom ENDA skandinavierna på hela hotellet. Dvs 2 av 1500. 90% talade franska, resten polska och vi två som pratade svenska då.
Den här dagen så började min matvägran. Jag fick inte i mig någon mat hur mycket jag än försökte och hur mycket GOD mat det än fanns så mådde jag bara så jävla illa hela tiden. Och inte nog med att man mådde illa. Så fort man hade ätit något så var man tvungen att SPRINGA till toaletten. Och jag menar bokstavligt SPRINGA.
Dag 3: Josefine, jag är ett jävla puckhuvud och smetar in mig med solskydd 30 denna dag och vad händer. Jag bränner sönder hela min kropp i ett jävligt soligt Afrika! Jag kan inte röra min mage eller mina ljumskar för att dom brinner. Allt annat på kroppen klarar sig. Jag tar värktabletter för att inte tänka på det. Även idag kan jag absolut inte äta. I poolen blir vi attackerade av ett gäng fransmän på 4 pers. Skitkul tänkte vi, lite mer folk att hänga med. Vi var ju som sagt bara två personer och alla andra var där i gäng. Ja, vi var lite mobbade.
Men jag började efter några minuter fundera på hur gamla dom kunde vara egentligen. För sättet dom "lekte" på i poolen fick mig att tänka tillbaka till jag var 15-17. Man fick vara glad om man inte blev lite halvt antastad alltså.
Lite senare blir Annie lite halvt kär i en kille som jobbar på hotellet och han i henne. Dom myser och ser så himla kära ut och jag är ms. Lonely! SKÄMTA! Nämen det var kul. Eller nu blir det lite fel i systemet här. Dag 2 träffades dom. Så var det ja, så det blir rätt! Heheheh. För idag är det Onsdag och poolparty. Alltså den bästa dagen på hela veckan kan jag helt ärligt säga. Vi var nyktra men hade ändå så jävla kul! Det jag inte gillar med Sverige är det som finns i Tunisien kan jag säga. ALLA ställer sig och dansar. Dom flesta dricker inte ens alkohol men dansar ändå som att det inte fanns någon morgondag. So did I! Nu blev Annie kär i en av fransmännen istället. Jag står och dansar till "I never be alone, be alone be alone!" Själv. Mobbad? Ja!
Efter ett tag går jag och lägger mig istället. Jag var som sagt sönderbränd och kunde inte ha kläder på mig. Satte på mig den tunnaste och luftigaste klänningen jag äger och la mig ner. Helt plötsligt knackar det på dörren och jag tror ju så klart att det är Annie-nini som kommer. Men nähe, då står en av fransmännen där. Jag måste också lägga till att vi knappt kunde kommunicera med dessa killar. Dom sög på engelska och misstolkade kanske 90% av det vi sa. "Can I come?" - öööh, okej. Sen knackar det på terrassdörren och där står Annie-nini med sin loverboy frome france. Jag fattade nada. Sen blev jag nersprutad med vatten innan vi skulle somna och innan dom gick hemåt. Denna natt frös jag IHJÄL av solfrossan och sov med mitt astjocka kameltäcke.
Dag 4: Fransmännen hade sagt att vi skulle mötas vid vårat rum kl 13 för att vi skulle bada sen.
Men eftersom att jag bodde med en dam som skulle ställa klockan på typ SJU... nä, okej 9 på morgonen så var ju vi uppe myycket tidigare och hade redan hunnit till poolen. När vi sedan ser dom där blir vi TOTAL-IGNORERADE!
Vi fattade ingenting. Vi ba: I told to myself, WHAT A FUCK!?... hehehe, internt. Jag kunde inte bry mig mindre medans Annie ville analysera allting och undrade egentligen vad fan vi hade gjort. Jag fattade ingenting, sen la vi det åt sidan. Vill dom inte hänga med oss, så behöver dom inte göra det.
Den här kvällen hade vi lovat dom som jobbade på Animation (folket som hade hand om underhållningen på hotellet) att vi skulle med dom ut på deras HETASTE nattklubb BoraBora. Dom frågade oss varje dag men vi tackade alltid nej, men nu skulle vi fan med och se lite av stan. Och vilka skulle också med dit? Jo, fransmännen så klart. Jag blev bara mer och mer irriterad. Dom betedde sig som ett par barnrumpor och jag undrade vadfan som var deras problem. Jag trodde att ena var sur för att jag inte ville ligga med honom, haha. När vi kommer till BoraBora så är det nog den största ingången någonsin till den kanske egentligen coolaste klubb jag varit på. For real, vi gick igenom TRE säkerhetskollar innan vi fick komma in. När dom kollade Annie-ninis väska så tyckte dom att hennes ögonfransböjare var väldigt märklig och testade om man kanske kunde mörda någon med den. Vi stod bara och garvade. Man märker hur jävla uppdelat det är i det där landet. Vi tjejer hade en kvinna som kollade oss och männen hade en man. Nu pratar jag inte om att dom bara kollade väskan, utan vi blev verkligen muddade och ba: I told to myself, WHAT A FUCK!?
Vi hade bokade bord allihopa som följde med. Vi satte oss vid det bordet där vi skulle sitta. Alla andra var upptagna och fransmännen hade inte ens kommit in än. Så vi pustade ut och tänkte "yes, dom kom inte in.. slipper vi dom ikväll." Ja, tills dom traskar in och ser att dom kanske MÅSTE sitta vid oss. Jag och An, började asgarva för att dom gjorde ALLT för att inte behöva sitta vid oss. Tillslut var dom tvugna att sätta sig vid oss. Jag kunde inte sluta skratta och satt och pratade svenska med Annie och sa att dom betedde sig som ett par 15åringar. Tillslut lackade jag ut för att ena killen satt och gjorde sig rolig på Annies bekostnad. Så jag började skrika på honom och frågade vad hans jävla problem var! Allting som hände gjorde att jag kände mig typ 5 år yngre än vad jag var och att jag var på en jävla partyresa där allt spårar. Så vi tog vårt pickochpack och drog tillbaka till hotellet istället. Återigen gick vi och la oss och fattade.. INGENTING!
Dag 5: Det första jag möts av är ena killen. Han som var lite halvt kär i mig och han helt glatt "HEY HEY!" med ett leende fast han kvällen innan totalignorerat oss. "öäh, hej!" Vi badar och njuter och vet ni vad? Vi flög fallskärm efter båt. Vad det nu kallas. Två dagar i rad. Fan så kul det var! LOVELY!
På kvällen bestämde jag mig för att jag skulle bli skitfull. Bara för skojs skull. Det gick ju såklart inte. Jag kunde dricka 10 drinkar på en kväll utan att känna ett piss. Konstigt. 70% vatten, 30% sprit i deras flaskor. HAHA! Men vi bestämde oss för att lägga oss tidigare då vi skulle upp 07:30 dagen efter och åka lite piratbåt. Mitt i jävla natten så börjar det knacka, backa och dunka på dörren. Jag vaknar till: "Annie, vem fan är det!?" - Men jag veeeet inte! Så jag går upp för att undersöka detta och öppnar dörren. Där står 2 av fransoarerna.
Jag: HAHAHAHA... Annie, du kommer inte tro mig.
Annie: MEN LÄGG AAAAAV!
Jag hann inte ens säga välkommen in så hade dom redan klampat in och jag var sömnblind och försökte diskutera med den ena om varför dom betedde sig som dom gjorde. Men han förstod ju ingenting och sa bara att jag var "bjuuutttiiiiifull!" Annie blev nerbrottad och irriterad på TJOCKISEN som vi kallar honom som var den som var mest dum i hela huvudet. Han som vi gillade mest från första början då han var rolig. Tillsut fick vi dom därifrån. Vad jag förstod så sa ena att han var full för första gången någonsin och mina tankar rulla vidare om deras ålder.
"Hände det där precis!?" och så försökte vi somna om.
Dag 6: Gick vi upp astidigt då vi skulle iväg och åka lite piratbåt. För det första var vi tvugna att ta taxi till Sousse där själva båten gick ifrån. Alltså, har någon varit i Tunisien och sett hur dom kör där?! Asså, på riktigt! Jag trodde jag skulle tusen gånger om. Vi hann krocka en gång. På en liten väg där det egentligen är enkelriktad, men bilar kom från vilka håll som helst och tutade och skulle köra om varandra. Jag kunde inte andas först vi kom ur bilen. Det var värt 30kr ändå! EH! Väl på båten är det sjukt fint väder. Det roligaste med allt tycker jag är att folk såg oss som några kändisar. ALLA ville vara med på bilder med oss. Sen sa ena "piraten" på båten att han sett oss på "television" och sa till mig att jag hette Samantha. Jag ba; oh yes that's me!
Vi skulle vara på båten i 3 timmar. Jag kan tala om att vi kanske fick det till en timme. Helt plötsligt blev ALLA, ja utom jag då, sjösjuka och alla började kräkas ner sig själva, båten, golvet, ja allt. Annie blev också sjösjuk och fick sitta och käka massa citron. Tillslut skulle vi stanna så man kunde få hoppa i och bada från båten.
Ja, ingen hoppade i förutom jag och Annie och då började dom skrika på oss och några killar hoppade i och fick rädda oss. Ja, vi höll typ på dö för att det var undervattenströmmar. Vi ba: ojdå! Tyckte att det var förjävla svårt att simma.

Båten fick vända hemåt igen så alla blev nöjda. När vi kliver av båten kommer det fram en man och sätter en FALK på min arm. Jag ba; shit, coolt! Och sen sitter den på min axel. Helt plötsligt vill han att vi ska betala honom. Jag blev skitsur och gav honom TVÅ dinar. Fyfan!
Sen kom vi hem till våran trygga vrå. Ja, hotellet alltså. Våran sista kväll på vårat älskade hotell.
Vi åt på den lite finare restaurangen dom hade på hotellet. Synd bara att jag inte kunnat äta ordentligt på hela veckan och kunde det inte nu heller innan jag var tvungen att kuta iväg på muggen. Kul jul!
Men det var mysigt! Sjuk tanke att man skulle vara i Sverige dagen efter. Ledsamt, som fan.
Det blev några Mohammed's cocktails innan vi gick och la oss, våran sista natt i underbara Afrika!
Men det blev ju inte direkt den drömsömnen vi trodde att vi skulle få. Vid halv 4 på morgonen knackade, bankade det på våran balkongdörr. Jag trodde jag drömde och fattade absolut NADA! Gick upp och drog bort gardinen och ser 3 av fransmännen. "ALOOO!" Ahmen, shit. Vad är detta!? Dom kommer in och börjar slänga av sig kläderna och dansar runt i vårat rum helt nakna. Ena killen daskar Annie i skallen med sin balle och vi blir helt cp efter ett och försöker få ut dom. Den ena har då redan dragit. Nu kommer det. Vi lyssnade på musik på MIN telefon. Den var alltså på, hela tiden. Låg vid min sida på sängen. Dom andra grabbarna drar också. Efter cirkus 15 minuter börjar jag kolla efter min telefon, eeeeeeeeeh... vart är min telefon?! HELT BORTA! GONE! Annie försöker ringa den, men den är avstängd. Dom hade dessutom sagt att dom skulle hem på Måndagkvällen. Vilket inte alls stämde. Jag med världens argaste steg, halvsprang mot deras hotellrum och bankade sönder dörrarna.
Men dom hade ju absoluuut iiiinte tagit min telefon. Dom andra två öppnade inte ens dörren även fast vi hörde dom på andra sidan. Vi gick till receptionen och berättade vad som hänt. Dom ringde ner dom. När dom kommer ner, klockan är alltså strax efter 5 på morgonen, så har dom med sig sina väskor. Idioterna skulle ju åka hem kl SEX på morgonen! Hur kul tror ni det var att försöka förklara för några som inte ens förstår engelska typ att min telefon försvann efter att dom var där? Nej, inte det lättaste! Tillslut orkade jag inte hålla på. Jag visste ju ändå att dom antagligen hivat telefonen då receptionen ringt till dom och berättat vad som hänt.
Men om jag säger så här. Utöver det där så har jag haft en av dom bästa veckorna i hela mitt liv!
Jag kommer åka tillbaka. Jag har redan lovat flera som jobbar där att vi ses igen.
Det var jättesorgligt att säga hejdå till speciellt ena bartendern där.
Jag och Annie blev helt kära i honom. Inte kära som i att ååå snygging sexy baby.
Utan för att han var så liten, snäll och jättejättegullig och han tyckte om oss jättemycket!
Jag förstår verkligen inte Svenskar som INTE åker dit. Det är sjukt underbart! Visst att man får världens jävla uppmärksamhet HELA tiden och det är lite jobbigt. Men annars så. Det är bara att ignorera dom.
Jag tipsar er verkligen att åka dit. Och deras bilder stämmer överens med verkligheten.
Bartender: you know what this is?
Jag: hmm, screwdriver?
Bartender: nooo
Jag: eeeh, sex on the beach?
Bartender: noo, it's a Mohammed cocktail!


Man med fransk brytning: Do you have boyfriend... in your country?


Jag: woopppiidoooii!
Annie: hehe, jag ba wooopppiidoodii!
Jag: ne, det var faktiskt jag som sa det och inte du..

Man: What's your name?
Jag: Josefine (svenskt)
Man: Jose-fline?
Jag: neee, JOSEFINE
Man: aa I don't know..
Jag: JOSEPHINE (lite franskt!)
Man: AAAAHAAAA JOSEPHINEEE!!


Ja, gud ja! Nu är jag lite deprimerad. Imorgon jobbar jag. Fan.


Juste, när vi kom ner till receptionen då min telefon hade försvunnit så frågade dom oss om vi visste vad dom hette, och det visste vi ju. Sen säger han i receptionen "you don't think they to young for you!?" - ehm, how old are they!? "they are 16 and 17 years!"

Vilket fick oss att skratta ännu mer. Jag har alltså umgåtts med människor, lika gamla som min lillasyster.
Jag är en gammal tant.

Kommentarer
Postat av: Lindipindi

Då är min fråga, varför i helvete öppnade ni dörren?

2011-07-28 @ 10:10:05
URL: http://kiw.blogg.se/
Postat av: josefine

jag vet inte? hahaha!

2011-07-28 @ 11:01:39
URL: http://josefinet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0