dra på trissor

När man vaknar och måste tänka "har det där hänt eller har det inte hänt?" det gör mig förvirrad.

För det första var jag på en klassåterträff. Alla hade förändrats så jävla mycket. Jag med. Jag var smal och snygg.
Vi var på något stort jävla köpcentrum med massa lokaler och alla var berusade och dansade omkring.
Sen skulle jag och tre andra tjejer framföra sångochdans av något slag på scenen.
När jag står på scenen så ser jag N i publiken. Jag ser H i publiken, jag ser N2 i publiken, jag ser A i publiken, jag ser M i publiken. Jag blir helt yr och går av scenen och traskar mot toaletterna, jag mår jätteilla.
En gammal lärare till mig kommer fram och frågar vad problemet är.
- jag måste spy!
- det har du inte tid med nu
- nej, men om du kanske skulle gå så skulle jag kunna få spy och sen gå upp igen
- nej
- okej, dö

Jag kallsvettas och vet inte vad jag ska göra. Varför är dom här? Varför just nu?
Jag ringer Stefan och han möter upp mig vid sergelstorg. Vi går på en promenad sen så ska han iväg på något.
Jag åker hem.
Mitt i allting gör jag ett graviditetstest. Jag är stencool, går ut från rummet. Tänker inte ens på det.
Kommer tillbaka och tar upp det.
+. Vänta lite nu.... det är ett +. +=positivt!
Panik. Det här KAN ju inte hända? Men det gör det. Ojoj.
Jag skickar SMS till Sandra först. Hon tror inte på mig, sen kommer hon över och ser det. Hon tror mig.
Jag SMSar Natta och sedan Nadja. Ok, hjälp mig?

Nåväl, nog om det. hahahah.
Dröm alltså, ok?

Men när jag vaknade idag var jag tvungen att kolla telefonen att jag inte skickat några SMS angående min "graviditet".
Hahah. Jag hade inte skickat några, thank god. Men ändå den där verklighetskänslan.. snacka om obehaglig.

Det blev ju fint väder idag, vad gör jag inne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0