ATJO! HO-HO-HOOO

Kul rubrik. Inte.

Har verkligen jobbat helt i onödan idag känns det som. Mycket folk? Öh, nej.
Lite att göra? öh, ja. Sjukt tråkigt. Jag var fet beredd på världens rush och hade laddat till tusen.
Men nej, inte idag inte.

Det var lika mycket unga/kicksters/gangsters/pundare ute idag och lekte Allan-Ballan.
Några blev jagade på perrongen vid Gullmars och några blev det i Drogsved. Ah, juste. Glöm det sista.

Jag är synsk. Jag tror faktiskt det.
Igår på tunnelbanan hamnade jag bredvid en asiat.. ser inte om han är Japan eller Kines, så jag vill inte säga något av det. Men iallafall. Han har någon spasmer i benen. Vilket jag naturligtvis störde mig på, något oootroligt.
Så idag satt jag och tittade ut genom fönstret, funderade för mig själv, kom att tänka på just DEN asiaten och tänkte "Aaaah skönt att inte han sitter och stör mig med sina spasmer idag" Då jag märker i ögonvrån några ben hoppa runt. MEN NEJ. Hur gick det här till? Hur hamnade han i närheten av mig idag IGEN?
Jag satt ju inte ens på samma plats i tuben som jag gjorde igår, AJA. Andas.

En annan tanke jag hade idag. Jag höll på att göra något hemskt.
Jag höll nästan på att ta en cigarett för sällskapets skull när JAG hindrade mig själv i sista sekund. Herregud.
Jag fick påminna mig själv om varför JAG absolut INTE ska röka:
1. Man blir akut jävla skitnödig
2. Man luktar jävligt illa
3. Man får gula fingrar
4. Sen kan man få ett antal andra dödliga sjukdomar.
Jag var tvungen att låna ett cigarettpaket och läsa på det.
"RÖKNING DÖDAR" stod det på just det paketet. Det kändes som ett slags sign.

Nu ska jag in till min låtsas-pojkvän igen. Ja, alltså... min dusch.
*nytt beroende*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0