skyll dig själv

Jag vet att jag kan sitta och whaina om att jag inte vill gå hemma utan jobb nu för att jag klättrar på väggarna. Men jag försöker ändå göra något åt saken.

Det värsta jag vet är människor med NOLL arbetsmoral, noll självkänsla och noll vetande om någonting.
Jag har anställt antal personer på bara något år.

Folk sitter där och klagar på att dom aldrig får jobb. Att det inte FINNS jobb i Sverige. Vad är det för jävla bullshit? Och sen när dom väl får chansen så kommer dom inte. Så jävla mycket bullshit. 
Ut på marknaden och visa framfötterna och vem du är så finns det massvis med jobb.
Meeeenneeee, nej. Folk vågar ju inte. Gömmer sig bakom datorn och klagar och anser att det är samhällets fel.
Nä, det är säkert HELT tomt på jobb i heeeela Sverige. Aah. Det tror jag med. NOT!

Fan, hör med bekanta? Vadsomhelst. Man måste våga här i livet.
Vadfan, kolla på mig. Jag har testat mycket för min "ringa" ålder.

- sommarjobb på pizzeria
- extrajobb i en djurbutik
- praktik på förskola
- långvik. på förskola
- säljare
- restaurangchef


och ja, jag är "bara" 22.

Vad är problemet? Fega, jävla människor.
Allt är inte så jävla roligt här i livet. Be människor omkring er att PUSHA och hjälpa till då? Våga be om hjälp.
Men du kan INTE få ett jobb om du bara sitter och klagar, heeela långa dagarna. Vem fan vill anställa en tjurfitta som inte ens kan le när denne kommer in på intervjuen och som inte ens vågar prata?
Gå en "söka-jobb" kurs! Eller något annat så du blir social.

AAAAAHHH.. vad jag irriterar mig på asociala människor. Förlåt. Men man kan ALLTID göra något åt sina svagheter! Jag har också svagheter jag behöver träna bort.

Nåväl, lycka till med allt! Tack hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0