b l o s s a

Nu tänker jag slänga in allt möjligt intressant och intressant för vissa, men jag tvingar ingen att läsa.
Ni tvingar mig att skriva. ;)

Igår blev Nadja 20 år, alltså jag hänger inte med. Vi börjar fan bli gamla. Jag minns det som igår när vi alla sa "shit tänk när vi blir 18" hur gamla var vi då? 15-16? Det är fan helt sinnes. Jag och Nadja har varit vänner i snart 12 år, 12 år.. det är mycket. Grattis, och jag älskar dig.

... är det någon som fyller år idag då? Ne okej bra.

Idag kommer min mamma hem från sjukhuset förhoppningsvist.
Hon har legat inne sen i torsdags förra veckan. Det är alltså ett tag, hon har genomgått en stor operation.
Hon har problem med blodcystor, och dom hade varit så pass stora att dom spridits sig till tarmarna och ja, dvs hela magen blir kaos. I värsta fall skulle dem ta bort allting, ja.. livmoder och äggstockar. Allt.
Jag är en dålig dotter, jag har ringt henne en gång och kollat. Jag vågar inte, hon låter bara så arg.
Och jag blir arg på mig själv för att jag alltid ska hålla på att försvara mig själv.
Men lillasyster hade iallafall pratat med henne och hon hade tydligen fått öpnna magen iaf, och det vet jag inte vad det betyder. Om nu mamma har fått tagit bort allting, så vet jag att hon aldrig kommer vara densamma.
Jag vet att hon hade velat haft ett barn till. .. konstigt nog.. och ändå kan jag inte klandra henne.
Skulle egentligen gått ut ikväll med tjejerna och fira Carro men nu blir det ju inte så heller när jag sprutar blod och mitt huvud vill sprängas + att jag måste hem till mamma och passa hunden.
Detvillsäga, jag har en lugn helg framöver, och jag vet om mamma kommer hem så ska/måste jag passa upp henne också. Jag vill bara att min mamma ska bli bra, må bra och vara lycklig och le, då älskar och gillar jag henne mest.
jag blir lite trött på mig själv för att jag alltid vill allas bästa hela tiden, hey kom igen Josefine.. du då?
Ja, juste.. jag då. Nej, det kan väl vänta.

Nu har jag iallafall diskat och mina händer är helt skrynkliga och äckliga och jag hatar vatten.
Alltså inte vatten att bada och ducha eller dricka på det sättet utan just.
Smutsiga bestick, tallrikar mm I vatten. Smutsiga - nytvättade kläder I vatten. Efter min spindelfobi så är fan de det vidrigaste jag vet! Jag har aldrig påstått att jag är särskillt normal, haha.

Sen så vill jag bara säga att jag fortfarande mår dåligt att mina favoritjeans är trasiga och jag kan inte sy, alltså jag kan inte laga. Den som såg min skepparjacka efter att ena knappen flög iväg.. och sedan den andra, vilken färg hade jag på tråden jag sydde dit dom med? Jo, lila. Jag måste gå en "så-här-gör-vi-hemma" kurs för odugliga kvinnor i hemmet, jag skulle behöva det. Jag orkar inte ens vika in kläder i garderoben som jag bara testat 'IFALL' att jag ska ha på mig dom, kläderna är rena men jag skapar bara högar på olika ställen i rummet.
.. jag är slarvig, och det är inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0