Bearhug!

Igår natt gick jag och la mig med ett leende på läpparna. Myskodrömmar drömde jag iallafall kan jag säga.

Först så drömde jag om min morfar. Jag har inte pratat med min morfar på jag vet inte hur många år, 3 kanske?
Det var nog mitt samvete som flöt upp. Någonting kommer hända, jag känner det på mig.
Han lagade ungersk gulaschsoppa som smakade ljuuuuvligt!

Helt plötsligt befann jag mig med ett fiskespö i hansen på landet. Jag får upp fisk efter fisk men tappar i dom hela tiden när jag ska ta bort dom från kroken. Mitt sällskap på bryggan är 'Klimpen' från Bert. Han är ju snygg, erhm.
Sen efter en stund kommer mina syskon ner till bryggan och jag hoppar ner och något jävligt tungt är på kroken jag kollar efter. Det är en liten björunge som kutar efter. Mitt hjärta stannar. Är björnungen här, då är mammabjörn här i närheten. Jag hör hur det låter och bånkas i buskarna en bit bort. Jag vill kuta för mitt liv. Jag säger till pappa att jag är livrädd för björnar, han instämmer. Mina syskon har gömt sig i vassen (haha). Jag och pappa småspringer upp till huset. När vi ska gå in så kutar björnungen efter, in i huset och björnmamman efter. Björnmamman var ändå inte så jättstor. Hon såg ut att vara kanske några månader äldre än björnungen men iallafall, jag kunde knappt andas.
Sen så kommer den lilla björungen mot mig. Jag kastar ett päron till den. Då kommer mammabjlörn och börjar klampa på mig, och slå på mig med sina stora tassar för hon också vill ha. Jag börjar smågråta. (hahahaha)
Ger henne en bulle och några bananer. Nej, det är inga apor, men tyst nu. Sen biter hon tag i mitt knä och jag biter mig själv i handen för att inte skrika. Vilket inte är första gången jag gör. Sen visar jag min farmor.

Sen vaknar jag av att Sandra ringer.



Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha!! Va roligt du skriver! Hoppas att träningen kommer att funka som du vill å hoppas. Önskar dig all lycka till!!

2008-08-20 @ 14:24:16
URL: http://venividivisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0