Från min bebisbok "Så här duktig är jag nu!"

Min mamma hade skickat med sig lite presenter till mig idag. Jag fick ett till par skor med kilklack, en klänning. Några lotion och en parfym. Och så mfick jag min barnbok. "Mina första år".
Jag sätter mig nästan och gråter av glöde när jag läser den. Helt sjukt egentligen att jag varit så liten.
Massa bilder på mig som nyfödd. Min NAVEL är inplastad, ganska nasty. Och en bit utav mitt hår finns också.

Ska dra några utdrag ifrån den:

"Den här boken handlar om" - Josefine Tina (här har dom ÄNDRAT mitt efternamn i efterhand från Söderqvist till) Törnberg.
* 23.3.88 tappade jag min navel. Fräscht!

"Släktträd"
Farmors mor - Dagmar Wallin, Farmors far - Ingvar Wallin
Farfars mor - Maria Törnberg, Farfars far - Josef Törnberg (min farfar är typ Jesus)
Farmor - Maj-Lis Törnberg, Farfar - Stig Törnberg
Far - Janne (Jan) Törnberg

Morfars mor - Maria Óla, Morfars far - Okänd.
Mormors mor - Signhild Söderqvist, Mormors far - Karl Axel Knut Söderqvist
Mormor - Inga-Lill Söderqvist, Morfar - Janos Kosiba
Mor - Tina Törnberg

Sen är det två bilder på mina päronskrutt, asheta. Likadana frisyrer har dom också.
Jag ska aldrig ha likadan frisyr som min man.

"Mina första böcker"
Min söta fina flicka har alltid tyckt om att läsa böcker. Kan bokstäverna när hon är 4 år och skriver litegrann.
Josefine är nu sex år och hon tittar jämt i böcker. Kan läsa lite. Sitter och ritar mycket, kan skriva väldigt fnt. Och hon är väldigt snäll.
Josefine har nu fått en lillasyster som hon har önskat sig (gjorde jag det? fyfan ;) som heter Sandra. Och Sandra får aldrig vara ifred, Josefine ska alltid pussa hela tiden.
Josefine är nu 7 år och kan skriva och läsa, men mest skriva och skriver väldigt fint. Kan huvudräkning. Åker rullskridskor, cyklar, gungar och har många kompisar.

"Jag tog mina första steg"
Första gången du stod upp var du 9 månader och 2 veckor gammal. Du stod i storarummet bredvid bordet så släppte du händerna och sa "titta titta" så klappade du händerna.
Sen gick du 27e maj - 89.

"Jag leker gärna med"
Tittar mycket på MTV, Härmar och står framför spegeln, dansar och sjunger jämt och slänger med håret.
4 år.
Och nu så kan jag säga R  det är inga döda dosor längre, det är Röda Rosor.
6 år.
Leker med sina kompisar som heter Bubben, Madde, Sanna.
Rider varje söndag på ett ridlekis, favorithästen heter Julle.

Hahahahahahaa. JAG ÄR SÅ FAB! släng med håret!!

"Mat jag gillade"
Banan. Blodpudding. Filmjölk. Mackor med ost. Havregrynsgröt. Mannagrynsgröt med sylt.
Ostbågar. Älskar stekt kött!

6 år. och tycker om all mat!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH.

"Mamma berättar"
Du tycker om att kramas och gossa med näsan. Du är så glad och snäll jämt. Du är nu 11 mån och sex dagar gammal och kan gå med stöd.
Du säjer (skriver som MAMMA stavar) mamma/pappa, va, är, där, tissen. Nej, Ja, tack. Klappar händerna. Vinkar, bjuder på kaffe med din tapperware servis. Ska äta själv. Och du "smackar" så fort du ser mat. Och som idag den 23/2-89 när du satt på pottan så hände det. Jo, du kissade där för första gången.

"Pappa berättar"
-

"Mina första riktiga ord"
Klocka, lampa
mamma, pappa
titta, där, vovve
(tårta var, namnam)

"Mina första kamrater"
Moa, Madeleine, Tobias, Bubben, Jessika
Johanna, Gotty, Janne
Christopher, Alexander och Sanna.



Nu kommer det bästa, nostalgi för mig.

Det är massa tidningsutklipp från när jag spelade fotboll. Jag minns inte ens att jag var med i tidningen.
DET ÄR JAG!

Under en bild där jag springer med bollen:
"Trångt i försvaret. Öppningsmatchen mellan Märsta och Bollstanäs slutade 0-0 men var ändå långt ifrån tråkig."

Sen är det ett utklipp ifrån när jag gick i mellanstadiet och fick medverka i Snickers CUP TVÅ gånger då jag fick spela när jag gick i 5an med för att jag var så jävla grym och 6orna ville ha med mig ;)

"Fotboll
Med målkvoten 14-1 efter tre raka segrar tog sig Norrbackaskolan 6cd till slutspel i Snickers cup i innefotboll. Bäst när det gällde var Norrbackas klass 6cd. Under ledning av idrottslärare Tomas Ljungberg."

Förstår ni hur mycket jag sitter och ryser just nu???? MMMM!

Sist men inte minst ett diplom från när jag slutar 9:an
"För en fenomenal "Puck-ad" insats i "en midsommarnatts-dröm" av en fenomenal opuckad tjej"


Åh, glädjetår på kinden.

Kommentarer
Postat av: belle

sv; kontakter darling, man måste ta dom chanser man får!!:D vill ju bli jurnalist, men nu ska ja tydligen inte få skriva. nu har en annan brud fått nån uppgift om de. :(

2008-08-30 @ 01:14:32
URL: http://bellso.blogg.se/
Postat av: belle

gu va gullit inlägg ju :D ja vill med ha sån bok :D

2008-08-30 @ 01:24:14
URL: http://bellso.blogg.se/
Postat av: J

Fan va fint inlägg du, ditt bästa ever =)



Men nackskott räcker inte, tortyr är the shit.. ;)

2008-08-30 @ 09:37:10
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: yvonneoscarssonfagerberg

Å du dullade å dullade ner för backen!

2009-01-05 @ 00:33:47
URL: http://yvonneoscarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0