Hej och välkommen till Märsta!

Min mobil fick tuppjuck imorse. Igen. Jag hatar den. Jag verkligen H A T A R den. Lika mycket som jag hatar att åka kommunalt överallt.

Idag tror jag att det var mupparnas-dag eller någonting. När jag sitter där på bussen så kliver dom på, en efter en.
Mupparna alltså. Helt plötsligt kände jag mig som en av dom. Jag gick iallafall av tidigare än någon av dom.
Så jag var inte med i gänget längre. Jag sprang från bussen in till Jeanette som satt och drack sitt morgonkaffe.
Sen var det bara hoppa upp i frippastolen. Nu så, mitt hår känns fresh. Bilder kommer. Så småningom!

På vägen hem så kom jag på mig själv med saker jag stör mig på. Jag stör mig ofta på alla andra när dom gör saker. Nu satt jag faktiskt och plockade minuspoäng hos mig själv.

1. Jag stör mig alltid på någonting
2. När jag försöker förstå vad en människa säger till mig så lyfter jag på ena ögonbrynet och ger en viss känsla av att jag tycker att människan jag pratar med är dumihuvudet. Jag tycker inte det. Alltid.
3. Jag rättar alltid alla när dom säger/sjunger fel. När jag själv blir rättad sätter jag mig och tjurar i ett hörn och säger "jag är inte alls irriterad".
4. Jag lyckas alltid träffa människor jag varken vill träffa eller hälsa på. Ändå gör jag det och undrar efteråt varför jag ens la min tid på den människan efteråt.
5. Jag byter kläder femtioelva gånger om dagen. Men jag lägger aldrig tillbaka dom i garderoben.
6. "JAG SKA AAAAAAAAAALDRIG". Aldrig betyder vanligtvist aldrig, aldrig.
7. Alla mina vänner lyssna på schlager. Det gör inte jag.
8. Har en tendens att hooka upp med helt fel människor.

Nu vill jag inte skriva mer. Vill inte verka som en dålig människa och det värsta kan jag inte ens nämna här.

Förresten. Jag tror att inom 20 år finns det bara muppmänniskor i Märsta. För mycket incest i krokarna.
Tur att jag håller hus i Sigtuna än så länge då.


Kommentarer
Postat av: Lissan

Hahaha.... Aaaaldriiiiig...betyder fan nästan 'alltid' för hur man än bär sig åt så blir d ju så att man upprepar sina misstag om, och om, och om igen...hehe..iaf vissa av dom...



Miss U darling !!

Puss

2008-08-06 @ 14:43:48
URL: http://lissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0