Svag karaktär?

Igår pratade jag med käre Aleks. Han försökte säga godnatt ett antal gånger på MSN, utan framgång. Sen brjar han skriva lite seriösare som: "nej, nu måste jag gå.. tänkte gå ut och springa (kl 00 på natten)", "nej, jag tänkte ta tag i mitt liv.. ska läsa en bok!" Jag hinner logga ut innan honom.

När jag väl lagt mig i sängen och kollar tv så skickar jag ett SMS. Sen får jag till svar:
"ska nog läsa en kalletidning nu..". Jag ringer upp honom i ett skrattanfall.
Är det att bli vuxen, att läsa en Kalletidning? "Det är framsteg iallafall..".

Efter att vi pratat klart har han inte gjort något av det han skulle göra. Är jag en dålig coach bara?
Känner jag honom rätt hade han ändå bara lagt sig i sängen, på sidan, stoppat handen i kallingarna, sagt "det är nöten" och somnat och snarkat med jämna mellanrum. Det är Aleks det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0