svettigt svettigt hot hot hoooot

Självklart vaknade jag av att min underbara mamma ringde och väckte mig.
"Kom till parken nu och sola med mig. Idag är det varmaste dagen på...".
Jag kommer kanske. Efter det fick jag inte ens en PUSS som hejdå i vårat samtal. Jag älskar när man får hintar av människor som surar till sig lite helt i onödan.
Jag är ganska bra på att låta dryg i telefonen på SKOJ ofcourse. Jag kan inte ens räkna med fingrarna eller tårna hur många som har sagt till mig, "du är så jävla elak". Nä, VA jag? Sen har jag fått höra "nä, nu lägger jag på" ett antal gånger också. Jag lyckas väl alltid med någonting. Självklart!

Igår tänkte jag ha gått ut. Jag lät bli. Jag hade ont i örat och i magen sen så hade jag noll lust med att gå.
Folk ringde (typ två stycken) och tjatade. Jag stod på mig och sa nej.
Sen ringde min storebror och frågade vad hans kompis håller på med. Jag förstod inte heller någonting.
Hans bästa vän och min vän är tillsammans. Vilket gör allt invecklat. Inte på något dåligt sätt.
Men det är kul när min bror går UT med mina vänner och jag är någon annanstans. Med någon som är äldre än honom.
Om han nu bara visste. Han gillar inte att jag umgås med hans vänner. Vilket jag inte kan förstå.
Eller kanske, han tror väl att jag ligger med dom och tvärtom.

Fick höra en gång utav en Johan när vi stod på uteserveringen på Kc och rökte. Han frågade mig "vilken Josefine är du?"
Jag svarar "eh, Törnberg". Han kollar mot en kille bredvid honom gör ett 'skära-halsen-av-sig-tecken' och berättar att jag är Daniel's lillasyster. Vilket INTE är ok. Alltså jag var inget bra raggningsobjekt.
Och folk undrar varför jag aldrig går hem med folk från krogen? Nä, skoja. Eller jag gör ju inte det. Men ni förstår.

Idag ska jag iallafall gå ut med min storebror. Det blir något nytt. Jag är ganska nervös. Det känns i magen.
Vi har druckit tillsammans förut. Men vi har aldrig vistas ute tillsammans, bland folk.
Jag ser redan hans om-blickar-kunde-döda blick mot folk av manligt kön som pratar med mig.
Tänk så råkar dom TA på mig. Jag måste förvarna. "TA INTE PÅ MIG IKVÄLL" till svar lär jag väl få "du är ju dum i huvudet". Det ska bli kul. Jag har no cash and no hope. Min bror har a lot of cash, and a lot of hope.

Vi ses ikväll. Ta inte på mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0