ibland tänker jag lite för mycket

T.ex hur vissa människor klär sig. Och varför dom klär sig på det sättet dom gör. Och varför dom matchar ihop saker som gör en lite illamående. Sen kom jag på mig själv att jag satt med mina snyggaste jeans jag äger. Ett svart linne, och pappas jättestora huvtröja på bussen. Men eftersom att jag har snygga skor och sen en söt mössa på det så kan det egentligen inte ens bli fel. (nej, jag modebloggar inte.) Verkar det som att jag håller koll på det där med modet? Nä. Jag har det som är skönt och praktiskt. Ibland inte.
Som när jag ska försöka vara jättevälklädd. Med hög kjol, och någon fin tröja och sen försöka använda mina finaste pumps jag äger. Och jag kommer in till stan och byter genast skor för att mina tår håller på att avlida.
Förstår ni vad jag menar med bekvämligheter då? Det säkra före det osäkra.
Har ALLTID extraskor med mig i väskan. Och i värsta fall mjukisbyxor om jag vet att jag inte kommer att åka hem efteråt. En människa som inte tål mjukisbyxor, tål inte mig och då tål jag inte dig.

Det fulaste en människa kan ha på sig. Och jag förstår inte vad människorna tänker på.
Deras "dagens outfit" ;
mjukisbyxor
ett linne
låga strumpor
en liten handväska
och ett par finskor.
FINSKOR till mjukisar.
Ni hör ju hur det låter.
Glöm inte synliga foundation fläckar på linnet. Och typ lite nerkladdat på mjukisarna också.
Gärna en jätteäkta Gucciväska också som är köpt på Hötorget, jätteäkta. Lovar.


Jag fastnade framför 'sjukhuset' på tv och satt och kollade ett tag då dom spelade in under en förlossning.
Jag kan inte göra annat än att gråta över hur underbart det måste vara.
snyft. Jag är nog en utav få som inte blir livrädd för att föda barn en vacker dag när jag ser en blodig förlossning.
Jag vet att det är värt det i slutändan. Tack för mitt ord.

Glad påsk era särringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0