Naturpost i min röv.

Ringer ni en gång till blir jag ju skadad på riktigt och kommer inte alls låta lika trevlig en gång till.

För två år sedan fick jag hem på posten ett paket som jag fick testa gratis i en månad.
Det skulle inte kosta mig någonting då jag varken hade ett jobb eller pluggade så jag hade som sagt ingen stadig ekonomi direkt. Dom förstod men skickade iallafall ett paket med rosenrot.
Och hon förklarade att jag bara skulle få ETT paket sen om jag ville kunde jag säga till och få fler.
Men sen satt jag där och dom hade skickat 7 paket, jag hade fått mina påminelselappar och man kunde aldrig få tag på dom där på 'naturpost' kontoret. Tills dagen då jag fick ett brev från inkasso. Då blev jag riktigt förbannad. Men fick fortfarande inte tag på dom. Till och med pappa försökte få tag på dom utan framgång.
Sen knackade det på dörren en dag och där stod en man med ett kuvert i handen.
Kronofogden. Är dom dumma i huvudet eller? Pappa betalade iallafall den där räkningen på 4200:- eller något sådant. Det här var kanske ett år sedan. Knappt.

Sen i tisdags ringde det en kille från Naturpost igen och pappa gav mig telefonen och mitt hjärta satte sig i halsgropen tills han säger: "Hej jag heter "Patrik" och ringer från Naturpost, det är så att du har blivit guldkund hos oss!" Skojar han med mig1?!?!?
- HAHA, jag är tyvärr inte intresserad. Jag har haft för mycket problem med er.
- aha, okej.. men du vill inte testa ändå?
- NEJ tack.. jag är inte intresserad.
- ok, tack så mycket och trevlig kväll!
- Ja, detsamma du!

Skojar dom med mig? Guldkund!? Jag betalade ju inte ens skiten och jag har ätit två tabletter av alla ni skickade.
Come on säger jag bara.

Men idag var det fan droppen. Tidigare idag ringde två tjejer därifrån ungefär en timmes mellanrum. Då andades jag fortfarande helt normalt. och sa trevligt "Nej tack, jag är inte intresserad."

Nu ringde det IGEN och pappa svarade
- Jossan, det är till dig..
- vem är det?
- det är från Naturpost
- VADFAN tredje gången dom ringer.. LÄGG BARA PÅ!
- men schyyy här dom är i luren!!

En tjej med en "trevlig" försäljarröst
- Heeej jag heter (vad hon nu hette) och jag ringer från naturpost.
- hahaha.. hej, alltså ni ringer för tredje gången idag och jag är fortfarande inte intresserad.
Hon blev lite ställd.
- eeh.. oj aha heheh.. okej.. men.. eh, du får ha en trevlig kväll!
- hahah.. ja, detsamma!


Seriöst. Det är inte ens lite roligt. Jag blir bara irriterad.. kan dom sluta kalla mig för guldkund när dom har skickat kronofogden på redan. Helvetes jävla försäljare.
Och ni undrar varför jag inte jobbar som försäljare.
Dom är pain in the ass.  Lika jobbiga som en förkylning med konstant rinnade näsa, eller en oroväckande kliande fitta som är i obalans. Ni förstår vart jag vill komma. Låt mig vara.

Sen har jag läst massor med människor som försökt bli gravida och att rosenrot ska vara ett bra preparat att äta om man vill ha lite hjälp på traven. Så hamnade jag inne på ett forum där hur många som helst hamnat i tidigt missfall. Och dom trodde att det berodde på Rosenroten. (Nu sa jag inte att det VAR så. Utan att jag läste det.)
Jag vill inte äta rosenrot. Jag får huvudvärk av bara namnet just nu.



                                                                            image56

Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0