TORSDAGAR KAN JU VARA BÄTTRE I FRAMTIDEN

Jag har kommit på att torsdagar verkligen inte är min dag. Inte det minsta. Alltid går någonting åt helvete.
(läs: inlägget under) Sen på köpet så är det EGENTLIGEN läning för mig idag. Men det är det inte.

Jag satt uppe till 00.15 igår BARA för att kunna kolla om jag fått lönebesked på internetbanken eftersom att jag inte hade fått min lönespec. igår. Jag sitter och loggar in - ut-in-ut. Men ingenting ändras.
Jag hade samma problem med min lön förra månaden. Nu får det räcka.
Vaknar 07.15 går in och kollar igen. INGENTING har hänt sen jag kollade sist.
Klär på mig, muttrar och är allmänt pissed på allting.
Påväg till jobbet ringer jag Sandra och berättar om det hemska som hänt (med min lön, att den inte kommit) tillochmed hon blir förbannad. Jag förklarar för henne att jag skulle kunna göra något drastiskt som att dra näven i en av tegelväggarna på väg till jobbet för att min frustration är ganska hög. Av ganska mycket. Men just nu pengar. Jag har pengarbegär just nu. JAG HAR SAKER JAG VILL ORDNA!!!

Kommer till jobbet som en muntergök. Sätter mig på en stol. In kommer en mamma med hennes dotter "hihi, kan hon få sitta i ditt knä?" AHMENVISST LANGA PÅ NA BARA! Jag var jätteglad som sagt.
Sen bad dom andra av mina arbetskamrater mig att gå och ringa lönekontoret och kolla vad dom håller på med.
I samma veva kommer chefen in och jag frågar henne direkt "eh, varför har jag inte fått mina pengar?"
och hon förklarade att det var nära ögat att jag inte ens skulle få ågra pengar alls för att timrapporten till henne hade blivit inlämnad försent. !!!IGEN!!!!! Jag blev bara ännu mer irriterad. Bra koll människor har. Så vi kom överens om att hädanefter så går jag själv upp med timrapporten till henne satt den kommer in i tid så det inte blir några mer problem med min lön. Ja, men tack och hej! Så nu sitter jag här.. en till helg utan pengar (73:-) att leva med tills på måndag. Vad skönt, verkligen.. jätteskönt. Jag som skulle handla idag. Jag skulle frissa mig och lämna in min telefon men oooooookej. Vi tar det nästa vecka då.

Men nu är jag glad igen. Pratade med Sandy i telefonen samtidigt klickade det till (dvs ett sms.) sen när vi la på så läste jag det: "Jag tycker om när du skrattar :)"

Så nu är jag ingen muntergök längre.

puss och kram - somliga går med trasiga skor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0